از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12918

99 بازدید

به گزارش خطرنگار، فریدون همتی یکشنبه شب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود:این کارگروه به صورت یکی از زیرمجموعه های کارگروه اقتصاد مقاومتی و با حضور دانشگاهیان و افراد صاحب تخصص و تجربه در صنعت شیلات و متولیان دولتی این بخش و فعالان بخش خصوصی ایجاد می شود.وی ادامه داد: ۲۴۰ ظرفیت […]

به گزارش خطرنگار، فریدون همتی یکشنبه شب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود:این کارگروه به صورت یکی از زیرمجموعه های کارگروه اقتصاد مقاومتی و با حضور دانشگاهیان و افراد صاحب تخصص و تجربه در صنعت شیلات و متولیان دولتی این بخش و فعالان بخش خصوصی ایجاد می شود.
وی ادامه داد: ۲۴۰ ظرفیت شیلاتی شناسایی شده که در حال حاضر بیشتر فعالیت ها تنها در پرورش و صید ماهی و میگو خلاصه شده است .
رئیس شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده می توان ۵۰ هزار هکتار استخر پرورش میگو در هرمزگان راه اندازی کرد و ۲۰۰ هزار تن میگو با ارزآوری سالانه یک میلیارد دلار در آنها تولید کرد.
همتی تاکید کرد: تمام جهت گیری ها باید در راستای نزدیک شدن به این هدف گذاری باشد و دولت در جهت تامین زیرساخت های ۵۰هزار هکتار استخر پرورش میگو تمام همت خود را به کار می گیرد.
نماینده عالی دولت در استان خواستار شناسایی تمام ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه شیلات هرمزگان شد و بیان داشت: باید این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب کتاب منتشر شود و در دسترس همگان قرار گیرد.
در این نشست مشکلات فعالیت های شیلاتی مطرح و استاندار برای رفع برخی از آنها دستورهای ویژه ای صادر کرد.
طولانی بودن فرآیند آزمایش برروی غذای میگوی وارداتی، صید غیرمجاز، نداشتن برنامه مدون حفاظت از منابع آبزی دریایی، افزایش بی رویه و خارج از کنترل آلاینده های نفتی، شهری و صنعتی، تعرفه های گران آب و برق برای پرورش دهندگان میگو و دریافت هزینه از پرورش دهندگان ماهی جهت استفاده از آب شور دریا بخشی از مشکلات مطرح شده در این نشست بود.
به دنبال طرح مسائل یاد شده، استاندار هرمزگان مهلت حداکثر یک هفته ای برای دریافت جواب آزمایش ها برروی غذای میگوی وارداتی تعیین کرد.
همتی همچنین دستور ممنوعیت دریافت هزینه بابت استفاده از آب شور دریا را در این نشست صادر کرد.
۲۰۹۴
خبرنگار و انتشار: هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام خطرنگار، هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


اقتصاد


شیلات و آبزیان


کارگروه


هرمزگان

نظرات بسته شده است.