از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12880

52 بازدید

به گزارش خبرنگار سینمایی خطرنگار، وحید جلیلی عصر امروز یکشنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل شهیدان تیموری، با اشاره به اینکه سینمای ما نیازمند نزدیک شدن به مردم است، اظهارکرد: رسانه ما نیز باید حماسه‌ها و قهرمانی‌ها را روایت و در کنار آن خلا‌ها و نیازها را رصد کند اما […]

به گزارش خبرنگار سینمایی خطرنگار، وحید جلیلی عصر امروز یکشنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل شهیدان تیموری، با اشاره به اینکه سینمای ما نیازمند نزدیک شدن به مردم است، اظهارکرد: رسانه ما نیز باید حماسه‌ها و قهرمانی‌ها را روایت و در کنار آن خلا‌ها و نیازها را رصد کند اما متکی به محورهای اول حماسه ها را روایت و خلاءها را درست کند.
وی با تاکید براین که متاسفانه یک جریانی تلاش می کند که بگوید جامعه ایرانی در فرهنگ هیچ داشته ای ندارد، افزود: درمقابلش هم یک جریان پر نور و پر تلاش طرح مسله است. یعنی که ما داشته ها و نداشته ها را کنار هم نشان دهیم این را در جشنواره فیلم عمار خواهید دید که صریح ترین فیلم ها را نمایش می دهیم.
جلیلی با بیان اینکه هنر مردمی هنری است که داشته های مردم را انکار نکند، ادامه داد: در جشنواره امسال بخش‌های گوناگونی خواهید دید و یکی از اهداف جشنواره ما عدالت رسانه ای است.
مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: جریان روشنفکر ما حتی از ساخت فیلم علیه داعش جلوگیری می کنند. به بازیگران می گویند اگر در این فیلم ها که ضد امریکا است بازی کنید کنار گذاشته می شوید.
جلیلی افزود: جشنواره مردمی عمار در هشتمین دوره خود در ویترینش رنگین کمان شوق انگیزی را ارائه خواهد کرد که علی رقم میل جریان غرب زده در کشور ساخته شده است و این آثار اکران نیز خواهد شد.
این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه بسیاری از موضوعات که خط قرمز جریان روشنفکری است نیز در جشنواره عمار به فیلم تبدیل شده است، افزود: روند رشد و رویش سینمای انقلاب اسلامی در این دوره بسیار واضح است و امیدوارم در دوره‌های بعد به تراز سینمای انقلاب اسلامی نزدیک شویم.
جلیلی همچنین درباره جزئیات جشنواره نیز گفت: سال گذشته تجربه خوبی در فرهنگسرای بهمن داشتیم که باز هم در همانجا مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در فرهنگسرای بهمن خواهد بود، افزود: تجلیل از دو نفر ازجمله حجت‌السلام سیدعیسی طباطبایی از یاران امام خمینی (ره) و امام موسی صدر، همچنین امرالله احمد جو کارگردان ارزشی و سازنده سریال های ماندگار «تفنگ سرپر» و «روزی روزگاری» از دیگر برنامه‌های جشنواره است.
جلیلی همچنین درباره بودجه جشنواره فیلم عمار، گفت: مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای را برای عمار تصویب کرد که هنوز به دست ما نرسیده است. البته عمار جشنواره‌ای متکی به خود است که اگر کمکی هم شود تشکر می کنیم اما در صورت کمک نشدن خللی در کار ما ایجاد نخوهد شد.
در ادامه این نشست نادر طالب زاده، گفت: امیدوارم فیلمسازها جهانی شوند جنبه آموزش در عمار وجود دارد که باید در این زمینه تاکید داشت. از این جهت خوشحالم که وقتی برخی آثار را دیدم متوجه شدم کارها قشنگ است و نوید خوبی برای ما است.
وی افزود: کسانی که انقلاب را درک می کنند و در فیلمسازی بساز بفروش نیستند می دانند که آموزش اهمیت زیادی دارد.
این کارگردان سینما در ادامه با اشاره به اینکه طرح مسئله در زمینه گفتمان بسیار مهم است و طوری باید پیش برویم که متعهد به کشور باشیم، اظهار داشت: خوشبختانه عمار هم فیلمساز قدیم و جدید دارد که پویایی خواهند داشت. شجاعت در بیان مسئله بسیار مهمی است.
سید رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار نیز در ابتدای این نشست گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۳ هزار اثر ثبت نام کردند ۱۶۰۰ اثر در بخش حرفه ای بوده است. البته بدنه سینمای داستانی رشد خوبی داشته است. در حال حاضر جلسات داوری انجام می شود. فیلم ها تنوع خوبی دارند.
وی افزود: به لحاظ موضوعی تنوع فیلم ها زیاد است مثلا می توانیم بگوییم چه آثاری برای قشر رانندگان است. هر قشری را که نام ببرید برای شان فیلم داریم. ما امسال مواجه شدیم با کارگردان های دهه ۸۰ که امیدواریم در این مسیر پیشرفت کنند.
منفرد در ادامه با اشاره به اسامی این افراد گفت: اکران های مردمی خوبی داشتیم در یک سال گذشته استان فارس برترین استان در زمینه اکران مردمی انتخاب شد. پویانمایی بختک و مادرانه جزو پرمخاطب ترین آثار ما بودند.
دبیر اجرایی جشنواره عمار افزود: شهرستان فسا و آباده در فارس سیرجان گلبهار و … اعلام آمادگی برای همکاری در اکران داشته اند. امسال توانستیم که ۱۴۸فیلم را در قالب دی وی دی به شهرستان ها برای اکران مردمی در اختیار استان ها گذاشتیم که البته این فیلم ها دسته بندی شده اند که تنوع موضوعی نیز دارند.
وی اظهار داشت: بازخوردهای خوبی هم داشتیم که آنها را جمع آوری کردیم و در اختیار فیلمساز قرار داده ایم.
به گزارش خطرنگار، جشنواره مردمی فیلم عماریک جشنواره سینمایی ایرانی است. اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۸۹ و در سالگرد حماسه‌ نهم دی ماه برگزار شد و حدود بیست اثر، هم‌زمان در۳۰ نقطه از کشور اکران شدند.
شکل و شمایل غیرمتعارف اولین دوره‌ جشنواره‌ی عمار در ساختار سینمایی کشور، توجهات بیشتری را به سوی خود جلب کرد.
هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار چهارشنبه ۶ دی ماه با برگزار مراسم افتتاحیه در فرهنگسرای بهمن کار خود را آغاز خواهد کرد.
فراهنگ**۹۲۴۶*۱۷۲۴* خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره عمار


جلیلی


طالب زاده

نظرات بسته شده است.