از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12851

66 بازدید

به گزارش روز شنبه خطرنگار، از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کردستان، خالد جعفری در جلسه تسهیلات صادراتی محصولات کشاورزی اظهار کرد: توان اقتصادی تولید کنندگان محصولات کشاورزی در استان کردستان پایین است و افزایش مشوق های صادراتی این توان را افزایش می دهد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مرز باشماق مریوان به عنوان یک […]

به گزارش روز شنبه خطرنگار، از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کردستان، خالد جعفری در جلسه تسهیلات صادراتی محصولات کشاورزی اظهار کرد: توان اقتصادی تولید کنندگان محصولات کشاورزی در استان کردستان پایین است و افزایش مشوق های صادراتی این توان را افزایش می دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مرز باشماق مریوان به عنوان یک ظرفیت ویژه برای توسعه صادرات نام برد و افزود: کمبود منابع مالی، مانع از پرداخت یارانه های صادراتی شده است لذا تشکل ها و اتحادیه های صادرکننده محصولات کشاورزی باید با استفاده از نقاط قوت در راستای تقویت حوزه صادرات تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.
جعفری خاطرنشان کرد: در مقاطعی انسداد مرزهای استان، عدم رعایت مفاد تفاهم نامه های بین کشور ایران و عراق از سوی اقلیم سبب ایجاد مشکلاتی و در نتیجه کاهش صادرات می شود که انتظار می رود با حمایت دست اندرکاران استان از جمله استاندار این مشکلات مرتفع شود.
جعفری، از اتاق بازرگانی استان کردستان به سبب بهرمندی از افراد مجرب و همچنین از گمرک برای صادرات محصولات کشاورزی خواست همکاری ویژه ایی با جهاد کشاورزی داشته باشند.
وی افزود: کردستان ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ را دارد و پیش بینی می شود استان تا پایان سال جاری ۸۰ هزار تن گوشت مرغ تولیدی داشته باشد که ۴۰ هزار تن از این مقدار را می توان صادر کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: میزان تولید شیرخام استان ۲۲۶ هزار تن برنامه ریزی شده که ۱۰۰ هزار تن از شیر تولید شده مازاد بر مصرف نیاز استان است و امکان صادرات به صورت فرآورده های لبنی توسط کارخانجات استان فراهم می شود و در این رابطه تعدادی از واحدهای استان در حال صادرات هستند.
وی از استان کردستان به عنوان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نام برد و اظهار کرد: عسل تولیدی کردستان به عنوان یک برند در کشور مطرح است.
وی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۳۲۲ تن عسل در استان کردستان تولید شد ادامه داد: کیفیت این محصول باید معرفی شود و تولیدکنندگان عسل باید با اهمیت دادن به کیفیت بسته بندی نسبت به صادرات آن اقدام نمایند.
به گزارش خطرنگار، در سال جاری یک هزار و ۹۷۷ طرح با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال که باعث ایجاد شغل برای ۶۷۲ نفر و تثبیت شغل برای ۲ هزار و ۲۹۳ نفر شده به بهره برداری رسیده است.
از سال ۹۲ تاکنون با استفاده از حمایت های دولت تدبیر و امید و اجرای سیاست های ششگانه وزارت جهاد کشاورزی میزان تولیدات محصولات کشاورزی صادراتی استان کردستان از جمله عسل با ۸۵ درصد رشد از ۱۷۶ هزار تن به ۳۳۶ هزار تن در سال رسید.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است به طوری که سالانه حدود ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تن انوع محصولات در آن تولید می شود.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: امید بهمنی
۳۰۳۴/۶۱۰۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


صادرات


مشوق های صادراتی


کردستان

نظرات بسته شده است.