از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12836

97 بازدید

به گزارش خطرنگار، از این رو، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام به بیان عملکرد یکروزه دولت دوازدهم کرد.این ارائه گزارش از سوی دولت به وزارتخانه ها کابینه دوازدهم نیز تسری یافت و وزارتخانه ها نیز اقدام به نشر گزارش های یکصد روز کردند.در چهارمحال و بختیاری نیز اداره کل فرهنگ […]

به گزارش خطرنگار، از این رو، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام به بیان عملکرد یکروزه دولت دوازدهم کرد.
این ارائه گزارش از سوی دولت به وزارتخانه ها کابینه دوازدهم نیز تسری یافت و وزارتخانه ها نیز اقدام به نشر گزارش های یکصد روز کردند.
در چهارمحال و بختیاری نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گزارش ۱۰۰روز خود در دولت دوازدهم را ارائه کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:در یکصد روز ابتدایی دولت دوازدهم از مرداد تا آذرماه ۹۶ بخش فرهنگ و هنر به شاخصه های تعیین شده دست یافت.
جواد کارگران دهکردی روز یکشنبه در گفت وگو با خطرنگار، افزود: در این مدت تعداد عناوین کتاب های منتشر شده که دولت یازدهم ۸۶ عنوان بود، در ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم با ۲۰عنوان افزایش به ۱۰۶ عنوان رسید.
به گفته وی، در این مدت با افزایش دو ناشر تعداد ناشران از ۴۸ناشر در پایان دولت یازدهم به ۵۰ ناشر در طول یکصد روزه دولت دوازدهم افزایش یافت.
وی افزود: مجموع شمارگان کتاب های منتشر شده در پایان یکصد روزه دولت دوازدهم به ۲۰ هزار جلد رسید که با احتساب ۱۲۷هزار جلدی پایان دولت یازدهم این تعداد به ۱۴۷هزار جلد افزایش یافت.
به گفته وی، در طول ۱۰۰روزه دولت دوازدهم در استان ۱۱نمایشگاه برگزار شد که تعداد نمایشگاههای برگزار شده در طول دولت یازدهم و دوازدهم به ۱۴۴عنوان رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:تعداد نشریات محلی در حال انتشار و از ۶۷ عنوان در پایان دولت یازدهم به ۶۹ عنوان در پایان یکصد روزه دولت دوازدهم افزایش یافت.
به گفته وی، تعداد کانونهای تبلیغاتی در پایان دولت یازدهم ۹۳ مورد بود که با افزایش ۵ کانون در یکصد روز اخیر به ۹۸کانون رسید.
کارگران اظهار کرد: در یکصد روز دولت دوازدهم با افزایش دو چاپخانه
تعداد چاپخانه ها از ۱۰۳ به ۱۰۵مورد افزایش یافت.
وی تعداد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در پایان دولت یازدهم را ۴۰۸ عنوان اعلام کرد و گفت:در یکصد روز دولت دوازدهم با حمایت مسوولان چهارمحال و بختیاری ۶کانون جدید راه اندازی و فعال شد و تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد به ۴۱۴ باب رسید.
به گفته وی، در این مدت تعداد مساجد مجری طرح تلاوت نور استان با افزایش ۱۰ مسجد به ۶۲۵مورد رسید.
کارگران تعداد کتابخانه های کانون های فرهنگی مساجد را در پایان ۱۰۰روزه دولت دوازدهم ۱۶۳کتابخانه عنوان کرد و گفت:در این مدت دو باب کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مسجد راه اندازی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعداد موسسات فرهنگی هنری قرآنی را در دولت یازدهم ۵۳ مورد دانست و گفت: با افزایش ۵ مووسسه در دولت دوازدهم به ۵۸ موسسه رسیده است.
به گفته وی، در این مدت ۹ فیلم کوتاه ،مستند و انیمیشن در استان از سوی هنرمندان ساخته شد تا تعداد این آثار در دولت دوازدهم به ۳۶عنوان برسد و تعداد دفعات اجرای نمایش در یکصد روز با افزایش ۵۰نمایش به ۶۰۵عنوان در دولت دوازدهم برسد.
وی، تعداد اجرای صحنه ای موسیقی در یکصد روز دولت دوازدهم را ۱۱اجرا عنوان کرد و گفت:امور بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر استان با ۲۵ نفر به ۱۰۷ نفر در دولت دوازدهم رسید.
به گفته وی، در این مدت ۶۱۰ نفر برای ریافت مشاغل خانگی فرهنگ و هنر به بانک های عامل معرفی شدند که این بخش در پایان دولت یازدهم تنها ۶۰نفر بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در طول یکصد روزه دولت دوازدهم نمایشگاه کتاب ناشران کشور در محل نمایشگاههای بین المللی استان با استقبال ۲۰۰هزار نفری برگزار شد.
به گفته وی، برگزاری ۶ جشنواره های فرهنگی،مذهبی و هنری حضور موثر در امور و تعاملات فرهنگی هنری با سایر ادارت کل و دستگاهها در اجرای برنامه های فرهنگی هنری و قرآنی در استان، ترغیب و جذب بخش خصوصی در جهت فعال کردن اقتصاد فرهنگ و هنر،آغاز اجرای طرح هفته قرآن و عترت با تدوین و اجرای ۹ جشنواره قرآنی، اجرای ویژه برنامه های کتاب و ترویج کتابخوانی با اجرای بیش از ۱۰۰برنامه و ادامه طرح ویژه ای با عنوان پایتخت کتاب ایران از مهمترین برنامه های بخش فرهنگ و هنر در دولت دولت بوده است.
به گزارش خطرنگار، دولت دوازدهم از ۱۴مردادماه سال ۹۶ کار خود را آغاز کرد و دولت در این مدت گزارش های یکصد روزه را به مردم ارائه کرد.
چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۹۰۰هزار نفر جمعیت و ۹شهرستان است و نزدیک به ۵ هزار نفر در بخش های مختلف فرهنگی و هنری استان فعالیت دائمی دارند و جمعیت زیادی نیز مخاطب برنامه های فرهنگی و هنری هستند.
گزارش از محمود رئیسی
۲۰۹۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


دولت


گزارش ۱۰۰روزه


فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری

نظرات بسته شده است.