از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12813

115 بازدید

به گزارش خطرنگار، ‘رضا ربانی’ روز یکشنبه در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین اجلاس روسای شش کشور ‘ ایران، پاکستان، افغانستان، چین، روسیه و ترکیه’ در موضوع چالش های مبارزه با تروریسم و نقش همکاری های منطقه ای از میهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به تهران […]

به گزارش خطرنگار، ‘رضا ربانی’ روز یکشنبه در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین اجلاس روسای شش کشور ‘ ایران، پاکستان، افغانستان، چین، روسیه و ترکیه’ در موضوع چالش های مبارزه با تروریسم و نقش همکاری های منطقه ای از میهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به تهران تشکر کرد.
وی وضعیت کنونی منطقه و رویدادهای اخیر آن را عامل موثر افزایش همکاری های دو جانبه ایران و پاکستان خواند و گفت: بر خلاف ادعاهای آمریکا، پاکستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و در مسیر مبارزه با تروریسم نیز بیش از ۷۰ هزار مامور امنیتی و زن و مرد و کودک بی گناه کشته داده است.
ربانی اضافه کرد: در نخستین بیانیه سیاست خارجی آمریکا، ایران نیز علاوه بر چند کشور دیگر به عنوان تهدید و خطر برای جامعه جهانی اعلام شد در صورتی که محور تروریسم در زمان کنونی، همکاری های واشنگتن، تل آویو و برخی کشورهای دیگر است.
رییس مجلس سنای پاکستان با تاکید بر لزوم افزایش همکاری های منطقه ای به ویژه مسلمانان برای مقابله با چالش های منطقه ای تصریح کرد: اعتقاد داریم که سازمان همکاری اسلامی نیز در این زمینه نقش و وظیفه محوری خود را انجام نداده است و این سازمان باید در این خصوص ایفای نقش کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش زمینه های همکاری ایران و پاکستان را فراوان خواند و ابراز امیدواری کرد که توافق های نشست مسکو، به بهبود روابط دو کشور منجر شود.

*** لاریجانی: خط لوله صلح، فرصت افزایش همکاری دو کشور
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: باید از ترامپ رییس جمهوری آمریکا تشکر کنیم، زیرا صحنه سیاست بین الملل را شفاف تر از گذشته کرد.
علی لاریجانی ادامه داد: البته آمریکایی ها همیشه این گونه بوده اند و در صدد اختلاف افکنی و تسلط بر کشورهای مسلمان هستند و در مورد ترامپ نیز، وی مواضع آمریکا را شفاف تر بیان کرد.
وی با بیان روابط خوب و رو به پیشرفت ایران و پاکستان، از اجرای کامل خط لوله صلح به عنوان فرصت افزایش همکاری های دو جانبه یاد کرد و افزود: این طرح از سوی ایران تا مرز دو کشور اجرا شده و اکنون وظیفه پاکستان است که در این خصوص اقدام کند.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از وجود مشکل در ایجاد کانال بانکی بین دو کشور، افزود: بر خلاف تصمیم ها و دیدارهای اخیر تاکنون این مشکل حل نشده است.
لاریجانی با اشاره به سفر اخیر فرمانده ارتش پاکستان به ایران از آن سفر به عنوان گام موثر بهبود روابط دو کشور یاد کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی آماده است تا در بخش پارلمانی در مورد گسترش روابط دو کشور به ویژه تجارت و اقتصاد گام بردارد.
لاریجانی همچنین از رییس مجلس سنای پاکستان برای شرکت در نشست آتی روسای مجالس کشورهای جهان در تهران دعوت کرد.
رییس مجلس سنای پاکستان نیز در پایان این دیدار در خصوص پیگیری حل مشکل برقرار نشدن کانال های بانکی بین دو کشور قول مساعد داد.
به گزارش خطرنگار، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه به وقت محلی به منظور شرکت و سخنرانی نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم با حضور رئیسان مجالس شش کشور « ایران، روسیه، ترکیه، افغانستان، چین و پاکستان» به اسلام آباد پایتخت پاکستان وارد شد.
حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور ایرانیان خارج از کشور و پارلمانی وزیر امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل، محمد جواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس و محمد کاظمی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی و اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این سفر لاریجانی را همراهی می کنند.
«مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، مقامات محلی مجلس ملی پاکستان و جمعی از دیپلمات های ایرانی مقیم اسلام آباد در بدو ورود رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه به اسلام آباد از آنها استقبال کردند.
اجلاس «چالش های مقابله با تروریسم و نقش همکاری های منطقه ای» با ابتکار مجلس ملی پاکستان و حضور رئیسان مجالس شش کشور ایران، پاکستان، روسیه، افغانستان، چین و ترکیه روز یکشنبه امروز سوم دی در اسلام آباد پاکستان در حال برگزاری است.
در آیین افتتاحیه این نشست، «ممنون حسین» رییس جمهوری پاکستان در سخنانی بر لزوم اتحاد کشورها برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
روسا یا معاونان مجالس دیگر کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس نیز در آیین افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی کردند.
آساق**۶۱۲۵*۱۱۴۴*سیدبهادر حسینی* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران و پاکستان


علی لاریجانی


رضا ربانی

نظرات بسته شده است.