از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12725

92 بازدید

ناصر چنانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با اشاره به کارکرد این نگارخانه ها اظهار کرد: در این نگارخانه‌ها علاوه بر نمایش آثار هنری هنرمندان، بستری برای فروش آثار و محلی جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی آثار هنری به منظور بالا بردن سطح علمی و آگاهی مخاطبان و […]

ناصر چنانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با اشاره به کارکرد این نگارخانه ها اظهار کرد: در این نگارخانه‌ها علاوه بر نمایش آثار هنری هنرمندان، بستری برای فروش آثار و محلی جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی آثار هنری به منظور بالا بردن سطح علمی و آگاهی مخاطبان و هنرآموزان است.
وی با بیان این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به منظور توسعه فعالیت ها و کاهش تصدی‌گری دولتی آمادگی دارد تا با بخش خصوصی همکاری کافی را داشته باشد افزود: نگارخانه‌ها و گالری‌ها از سوی بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی می‌شوند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نهایت همکاری در اعطای مجوز را انجام می‌دهد.
معاون هنــری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: گالری انجمن هنرهای تجسمی نیز در حال آماده‌سازی است تا برای اولین بار به نام انجمن هنرهای تجسمی خوزستان به مجموعه نگارخانه‌های استان افزوده درآینده افزود شود.
وی تاکید کرد: علاوه بر این در برخی شهرستانهای استان که نگارخانه ندارند برنامه ریزهایی صورت گرفته است و شهرستانهایی مانند بهبهان و ماهشهر در اولویت برای راه اندازی نگارخانه قرار دارند.
به گزارش خطرنگار، با راه اندازی نگارخانه شوادون شوشتر مساحت نگارخانه ای خوزستان به نیز به ٨۶۵ متر مربع رسید.
نگارخانه‌های خوزستان عبارتند از نگارخانه ‘اهواز’ (بلوار پاسداران منطقه زیتون)، ‘گوهرخاک’ ( پادادشهر اهواز)، نگارخانه ‘٢٨’ (میدان استانداری اهواز)، ‘ژرفای هنر’ (خیابان شریعتی دزفول)، ‘خانه هنرمندان’ (خیابان هجرت دزفول)، ‘ایده’ (خیابان ذوالفقاری ماهشهر) و نگارخانه ‘شوادون’ (خیابان عبدالله شوشتر).
۷۱۶۴/۶۰۰۲
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار : کبری آقازری

انتهای پیام /*


فرهنگی


گالری


نگارخانه


هنر

نظرات بسته شده است.