از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12648

100 بازدید

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، «سینماتک تهران» در برنامه این هفته خود مستند بلند «ترور سرچشمه» را با حضور مهمانان ویژه این برنامه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.«ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در اولین نمایش عمومی در یازدهمین […]

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، «سینماتک تهران» در برنامه این هفته خود مستند بلند «ترور سرچشمه» را با حضور مهمانان ویژه این برنامه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
«ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در اولین نمایش عمومی در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده رفت.
این مستند به واقعه تاریخی مشخص در تاریخ معاصر «انفجار حزب جمهوری در روز هفتم تیر ۱۳۶۰» پرداخته است.
«سینماتک تهران» با رویکرد اکران فیلم‌های مستند روز دنیا با ترجمه اختصاصی و جلسه نقد و بررسی فرمی و محتوایی آثار هر هفته در حوزه هنری برگزار می‌شود.
سومین برنامه «سینماتک تهران» روز دوشنبه ۴ دی ساعت ۱۶ در سالن سوره حوزه هنری برپا است.

**نمایش «استرداد» در جشنواره فیلم و عکس راه آهن
فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری و نویسندگی علیرضا طالب‌زاده در بخش جنبی دومین دوره جشنواره فیلم و عکس راه آهن به نمایش درمی‌آید.
این فیلم به موضوع طلب یازده تن طلای ایران از شوروی می‌پردازد که قرار بود توسط شوروی بابت بدهی از جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است.
«استرداد» یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسایلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد.
پیش از این مهلت ارسال آثار دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن تا ۱۰ دی ماه تمدید شد و آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره دی ماه ۹۶ در تهران برگزار می شود.

**خیز «پاسیو» برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر
کارگردان فیلم «پاسیو» از پر کردن فرم جشنواره جهانی فیلم فجر برای حضور در این رویداد سینمایی خبر داد.
مریم بحرالعلومی در این باره گفت: از آنجا که برایم بسیار حایز اهمیت است که اولین نمایش فیلمم در جشنواره‌ای مهم و داخلی باشد، فرم حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را پر کردم تا «پاسیو» پیش از حضور در هر جشنواره دیگری در ایران دیده شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر فیلم در مرحله تدوین است و پس از آن، صداگذاری آغاز می شود.
بحرالعلومی در پایان اظهار کرد: «پاسیو» قصه‌ای زنانه را در بستر شهر روایت می‌کند و اولین تجربه من در ساخت فیلم بلند داستانی است. سعی کردم در شرایطی مستقل با همراهی عواملی کاملا حرفه‌ای، هر آنچه در این سال‌ها از برنامه‌ریزی در سینما و دستیاری کارگردان‌های متفاوت آموخته‌ام به کار گیرم تا به نتیجه‌ای مطلوب برای ادامه مسیر فیلمسازی‌ام برسم.
بهناز جعفری، محدثه حیرت، کریم امینی، یاسمن ترابی، حسین ملکی، بهروز قادری، سحر غمخوار، محمدرسول صفری، علی یعقوبی، علیرضا دیلمی، امید سعیدی، مهسا سیاری، بابک انصاری، پوریا پورسرخ و شقایق فراهانی بازیگران «پاسیو» هستند.

**نمایش فیلم «وقتی برگشتم» در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «وقتی برگشتم» به کارگردانی وحید موساییان یکشنبه ۳ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شود.
«وقتی برگشتم» یک فیلم عاشقانه و در عین حال خانوادگی است که قصه آن می‌تواند بخشی از زندگی هر یک از ما باشد.
وحید موساییان نویسنده و کارگردان، احترام برومند بازیگر، افشین هاشمی بازیگر و جمعی از بازیگران و عوامل فیلم مهمانان چهارصد و پنجاه و هشتمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۸۲۳ خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


پاسیو


استرداد


جشنواره جهانی

نظرات بسته شده است.