از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12607

81 بازدید

سعید سعدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خطرنگار، درباره اهمیت توجه به قانون کپی رایت و ضربه‌ای که نبود این قانون به سینمای ایران می‌زند، اظهار داشت: عرضه‌ آثار سینمایی در بازار، عموما بدون هولوگرام مناسب صورت می‌گیرد به طوری که به راحتی می‌توان از این آثار کپی‌برداری کرد، بنابراین در این […]

سعید سعدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خطرنگار، درباره اهمیت توجه به قانون کپی رایت و ضربه‌ای که نبود این قانون به سینمای ایران می‌زند، اظهار داشت: عرضه‌ آثار سینمایی در بازار، عموما بدون هولوگرام مناسب صورت می‌گیرد به طوری که به راحتی می‌توان از این آثار کپی‌برداری کرد، بنابراین در این زمینه باید تدبیری در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه همچنین مردم باید توجه داشته باشند که در استفاده از آثار کپی و غیرمجاز حق الناسی وجود دارد، افزود: در واقع با استفاده از کپی غیرمجاز به حق و حقوق افراد بسیار زیادی تجاوز صورت می‌گیرد.
تهیه کننده فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» تاکید کرد: بخش زیادی از آثار سینمایی در بخش خصوصی تولید شده و تمام دار و ندار یک سرمایه دار منجر به تولید فیلم شده که چنانچه درست از آن محافظت نشود به هیچ وجه سرمایه بازنخواهد گشت و جبران چنین خسرانی غیرقابل پرداخت است.
سعدی درباره اقداماتی که درباره‌ رعایت نکردن قانون کپی رایت در جامعه باید صورت گیرد، گفت: فرهنگسازی اقدام مهمی است که لازم است به آن توجه شود تا مردم درک کنند که با رعایت حق کپی رایت در واقع حقوق افراد زیادی از هنرمندان در جامعه را رعایت خواهند کرد.
تهیه کننده فیلم سینمایی «۵۰ قدم آخر» با بیان اینکه متاسفانه قانون کپی رایت در ایران رعایت نمی شود و همین کپی های غیرمجاز موجود در بازار شاهد این مدعاست، افزود: علاوه بر بخش فیلم و حوزه‌ سینما، در دیگر آثار فرهنگی و هنری نیز شاهد عدم رعایت قانون هستیم و ضرر و زیان این مساله متوجه کسانی است که وارد این بخش شده و سرمایه گذاری کرده‌اند.
سعدی درباره‌ اقدام اخیر ستاد صیانت از آثار سینمایی سمعی و بصری جهت جمع‌آوری CD ها و DVDهای غیرمجاز نیز خاطرنشان کرد: این فعالیت ها اقدامات خوبی است که تاکنون انجام گرفته و به تبع برای فعالان در حوزه‌های مختلف سینما دلگرمی است ولی این نوع عملکردها باید ادامه دار و مستمر باشد تا تاثیر خود را جهت جلوگیری از کپی رایت غیرمجاز نشان دهد، به تبع استمرار این اقدامات می‌تواند نتیجه بخش باشد.
به گزارش خطرنگار، طی مراسمی در روز ۱۵ آبان ۵ میلیون سی دی فیلم های قاچاق با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق فیلم و نیروی انتظامی‌ امحا شد.
فراهنگ ** ۹۲۴۶ ** خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


سعدی


کپی رایت


تهیه کننده سینما

نظرات بسته شده است.