از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12529

44 بازدید

به گزارش خطرنگار، عبدالمحمد زاهدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر اقبالیه افزود: آمریکا کوشیده است تا با نقض برجام و بدعهدی، ایران را با چالش های جدید روبرو سازد اما با اتحاد و انسجام ملت و مسئولان ما و با توانمندی مذاکره کنندگان و تیم دیپلماسی کشور با هدایت های مقام معظم رهبری […]

به گزارش خطرنگار، عبدالمحمد زاهدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر اقبالیه افزود: آمریکا کوشیده است تا با نقض برجام و بدعهدی، ایران را با چالش های جدید روبرو سازد اما با اتحاد و انسجام ملت و مسئولان ما و با توانمندی مذاکره کنندگان و تیم دیپلماسی کشور با هدایت های مقام معظم رهبری در رسیدن به اهداف خود ناکام باقی مانده است.
وی اظهار کرد: امروز کشورهای همپیمان با آمریکا و همچنین سازمان انرژی اتمی بر اجرای برجام توسط ایران صحه گذاشته اند و خود را نیز متعهد به این توافق نامه می دانند و آمریکایی ها در این قضیه تنها مانده اند.
استاندار قزوین همچنین به اقدام نابخردانه ترامپ در اعلام قدس شریف به پایتختی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در این عرصه نیز آمریکا تنها باقی مانده و حتی شرکای این کشور نیز با این موضوع به مخالفت پرداختند.
زاهدی ادامه داد: این اقدام آمریکا انسجام جدیدی بین کشورهای مسلمان بوجود آورد و اختلاف بین آنها را کاهش داد و موجب شد تا آنها در این مساله که بیت المقدس پایتخت فلسطین است نه رژیم اشغالگر صهیونیستی، همصدا باشند.
وی با اشاره به خوی استعماری آمریکا از گذشته تاکنون،گفت: دولتمردان این کشور پس از جنگ جهانی دوم تلاش کردند تا بر مناطق استراتژیک جهان سلطه پیدا کنند و در این خصوص راه های مختلفی همچون حمله و حضور نظامی را آزمایش کردند.
وی اضافه کرد: با تغییر شرایط جهان، رویکرد آمریکا و بدنبال آن رژیم صهیونیستی برای تسلط بر کشورهای دنیا عوض شد و بر همین اساس آنها نقشه خطرناکی برای کشورهای اسلامی ترسیم کردند و با حمایت از تشکیل گروه های تروریستی مانند داعش تلاش کردند تا بدون هزینه این کشورها و ملت های مسلمان را با هم درگیر کنند تا به هدف خود برسند.
استاندار قزوین با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل از تشدید اختلاف های قومی و مذهبی در خاورمیانه حمایت می کنند و این موضوع را به سود خود می دانند، افزود: قوت گرفتن اختلاف ها و ایجاد جنگ در منطقه به آمریکا که رقبای اقتصادی قدرتمندی چون چین، روسیه و ژاپن را در کنار خود می بیند کمک می کند تا پول نفت و منابع مادی کشورهای مسلمان را به بهانه فروش سلاح از چنگ آنان درآورد.
استاندار قزوین گفت: امیدواریم سایر ملت های مسلمان نیز مانند مردم آگاه و بیدار ایران اسلامی نسبت به توطئه های استکبار جهانی آگاهی داشته و به خنثی کردن توطئه های آمریکا و اسرائیل بپردازند.
زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود به مسایل و مشکلات شهر اقبالیه اشاره کرد و گفت: مشکل آب شرب در این شهر را در کوتاه مدت با حفر چاه مرتفع می کنیم.
وی با بیان اینکه ۱۴ شهر استان از جمله اقبالیه و به همراه ۲۰۰ روستا با مشکل تامین آب روبرو هستند،افزود: با اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان بزودی این دغدغه رفع خواهد شد.
زاهدی بر صرفه جویی در مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ما کشوری نیمه خشک هستیم که در حال تبدیل شدن به یک کشور خشک است و وضع بارندگی و خشکسالی های دهه های اخیر و چشم انداز آینده ما را وادار می سازد تا نسبت به شیوه بهره برداری از منابع آبی خود تجدید نظر کنیم.
وی اظهار کرد: تغییر الگوی کشت، تجهیز اراضی کشاورزی به روش های آبیاری مدرن و توسعه گلخانه ها از جمله روش هایی است که مصرف آب را کاهش می دهد که این امور همچون در سطح ملی در استان نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.
استاندار قزوین در ادامه در خصوص درخواست شهروندان اقبالیه برای تبدیل شدن به بخش قول پیگیری داد و گفت: در این خصوص با توجه به اینکه تصمیم گیری آن مربوط به نظر مرکز است قولی نمی دهم اما این موضوع که مطالبه مردم این شهر است را با جدیت پیگیری خواهم کرد.
زاهدی همچنین بر تکمیل مصلا و طرح فاضلاب اقبالیه و ساخت مسکن های جدید برای رفع معضل حاشیه نشینی و اجرای هرچه زودتر مسیر کمربندی در اقبالیه تاکید کرد.
اقبالیه از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین است و با ۶۰ هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
۳۰۱۳
تهیه و انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*


سیاسی


آمریکا


اجماع جهانی


استاندار قزوین

نظرات بسته شده است.