از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12500

128 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمود واعظی جمعه شب، در پایان یک سفر دو روزه به جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر پرداخت و افزود: برای شرکت در اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی به باکو سفر کرده بودم اما دیدارهای جانبی که طی این دو روز داشتم، […]

به گزارش خطرنگار، محمود واعظی جمعه شب، در پایان یک سفر دو روزه به جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر پرداخت و افزود: برای شرکت در اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی به باکو سفر کرده بودم اما دیدارهای جانبی که طی این دو روز داشتم، در واقع مروری کاملی بر روابط ایران و جمهوری آذربایجان بود.
وی با اشاره به دعوت رئیس جمهوری آذربایجان از آقای دکتر روحانی برای سفر به باکو ، ابراز امیدواری کرد که این سفر اوایل سال ۱۳۹۷ انجام گیرد.
واعظی گفت: در این سفر با رئیس جمهوری ، وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و حمل و نقل و دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص مسائل مختلف تبادل نظر کردیم .
وی با بیان اینکه در این سفر مقدمات حضور دکتر روحانی به باکو فراهم شد، تصریح کرد : در این سفر راهکارهای توسعه همکاری های دو کشور، تقسیم کار و نقشه راه آینده ترسیم و یک سند همکاری نفتی بسیار مهم برای امضا آماده شد.
وی ابراز امیدواری کرد که خط آهن رشت – آستارا تا زمان سفر رئیس جمهوری به پایان برسد و پروژه هایی مانند کارخانه خودرو سازی آماده افتتاح شود.
واعظی گفت: در این سفر مذاکراتی هم برای اجرای پروژه های جدید مانند لاستیک سازی و احداث کارخانه اتوبوس سازی داشتیم.
همچنین درنشست با مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان برروی فعالیت در زمینه کشاورزی و همکاری های بانکی تاکید و مقرر شد، علاوه بر استفاده ارز ملی دو کشور در مبادلات تجاری، هم بین سه کشور ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان از ارزهای ملی در تبادلات استفاده شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری کشورمان افزود: با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان نیز موضوع تشکیل یک کمیسیون بررسی و قرار شد تا آخر امسال یک گروه از استارت آپ های ایران به آذربایجان بیایند و احتمالا استارت آپ های روسیه و ترکیه نیز به آنها بپیوندند.
واعظی در مورد ملاقاتش با دبیر شورای امنیت ملی کشور آذربایجان ، گفت : در این ملاقات در مورد مسائل منطقه ، سوریه و عراق یمن مسئله فلسطین و داعش و افراط گری در منطقه بحث شد.
آساق ** ۳۳۷** انتشار : مرضیه فاتحی

انتهای پیام /*


سیاسی


محمود واعظی


ایران


جمهوری آذربایجان

نظرات بسته شده است.