از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12486

83 بازدید

به گزارش جمعه شب خطرنگار، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه در سفر از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد و در دیدار با مقام‌های ارشد آن کشور بار دیگر بر تعهد آمریکا در جنگ علیه شورشیان تاکید کرد.هواپیمای حامل ‘مایک پنس ‘که چهارشنبه شب واشنگتن را به مقصد افغانستان ترک کرده بود، در […]

به گزارش جمعه شب خطرنگار، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه در سفر از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد و در دیدار با مقام‌های ارشد آن کشور بار دیگر بر تعهد آمریکا در جنگ علیه شورشیان تاکید کرد.
هواپیمای حامل ‘مایک پنس ‘که چهارشنبه شب واشنگتن را به مقصد افغانستان ترک کرده بود، در تاریکی پنجشنبه شب در فرودگاه پایگاه نظامی بگرام به زمین نشست.
وی سپس با بالگرد به کابل، پایتخت افغانستان، رفت و در کاخ ریاست جمهوری با اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
پس از فرود هواپیمای حاوی پنس در پایگاه هوایی «بگرام» که در نزدیکی شهر کابل قرار دارد وی حدود ساعت ۲ بامداد برای دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و «عبدالله» رئیس اجرایی این کشور سوار بر بالگرد به ارگ ریاست جمهوری رفت.
در این دیدار پنس بر حمایت واشنگتن و ادامه تعهد این کشور در کمک به افغانستان برای رسیدن به «صلح» و «امنیت» تاکید کرد.
پس از آن نیز پنس با حضور در جمع نظامیان آمریکایی اظهارات تهدیدآمیزی را علیه پاکستان به کار برد.
وی گفت:ترامپ به پاکستان اطلاع داده است که اگر این کشور به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه دهد چیزهای زیادی را برای از دست دادن دارد.
معاون اول رئیس جمهوری آمریکا افزود:پاکستان چیزهای زیادی را نیز می‌تواند از شراکت با واشنگتن به دست آورد.
این اظهارات با واکنش شدید مسئولان پاکستان روبه رو شد.
ژنرال ‘آصف غفور’ سخنگوی ارتش پاکستان روز جمعه در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی خصوصی این کشور در واکنش به اظهارات مایک پنس گفت:نیروهای پاکستانی اقدامات موثری علیه تروریست ها انجام دادند و هیچ کس تاکنون اقدامات این کشور را در مقابله با تروریسم انجام نداده است.
وی ادامه داد:پاکستان و آمریکا از روابط صمیمانه برخوردار بوده اند و اسلام آباد نیز به کمک واشنگتن نیاز ندارد بلکه به اعتماد متقابل نیاز داریم.
سخنگوی ارتش پاکستان گفت که جنگ افغانستان بر پاکستان تحمیل شده است و اسلام آباد نیز بر ضرورت از پایان یافتن اقدامات تروریستی در داخل افغانستان تاکید دارد.
سخنگوی ارتش پاکستان همچنین بر مدیریت بیشتر مرزهای مشترک کشورش با افغانستان تاکید کرد.
ژنرال غفور درباره اظهارات معاون رئیس جمهوری ایالات متحده نیز گفت که دولت کشورش به ادعاهای واشنگتن در سطح روابط دیپلماتیک پاسخ داده است ولی این اظهارات می تواند بر روند جنگ علیه تروریسم تاثیر بگذارد.
وی ادامه داد:’پاکستان در جنگ علیه تروریسم برای پول مبارزه نمی کند.’
سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان نیز عصر امروز با رد همه اتهامات، اظهارات مایک پنس را خلاف روند مذاکرات مسئولان آمریکا با کشورش دانست.
محمد فیصل با صدور بیانه ای در واکنش به سخنان مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در پایگاه هوایی بگرام افغانستان با رد همه اتهام های مطرح شده علیه کشورش گفت که مواضع بیان شده بر خلاف روند مذاکرات مسئولان آمریکایی با اسلام آباد است.
وی با بیان اینکه متحدان هرگز یکدیگر را متهم نمی کنند، ادامه داد:آمریکا به جای متهم کردن شرکای خود باید کسانی را که درحال تضعیف نظام افغانستان هستند و همچنین عاملان تولید و توزیع موادمخدر و مسببان تاسیس و تقویت داعش در این کشور بوده را تنبیه کند.
سخنگوی وزارت خارجه افزود: برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان باید به روند مذاکرات اهمیت داده شود.
روابط اسلام آباد و واشنگتن از زمان حضور ترامپ در کاخ سفید تیره شده است.
شبد**آساق**۶۱۲۵**۱۰۱۰
سیدبهادر حسینی**انتشار :حسن معظمی

انتهای پیام /*


سیاسی


پاکستان و آمریکا


سفر مایک پنس


سخنگوی ارتش پاکستان

نظرات بسته شده است.