از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 11246

69 بازدید

محمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، در ارزیابی لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: بودجه سال ۹۷ از افزایش غیرمنتظره در حوزه درآمدی برخوردار نیست و دارای شیب ملایم در حوزه مالیاتی و کاهش درآمدی در حوزه نفت است.عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس افزود: یک دیدگاه این است که احتمالا […]

محمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، در ارزیابی لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: بودجه سال ۹۷ از افزایش غیرمنتظره در حوزه درآمدی برخوردار نیست و دارای شیب ملایم در حوزه مالیاتی و کاهش درآمدی در حوزه نفت است.
عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس افزود: یک دیدگاه این است که احتمالا ظرفیت کشور در سال آینده با توجه به تحولاتی که در حوزه نفت و سایر اقداماتی که دولت می خواهد در زیرساخت های کشور انجام دهد، بیش از این توان وصول نداشته باشد بنابراین امسال رعایت بهتری در پیش بینی های غیرمنطقی بودجه نسبت به سنوات گذشته انجام شده است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان وفراهان ادامه داد: امیدواریم با این حرکت، درآمدها واقع بینانه تر شود که بتوانیم آن ها را وصول کنیم تا برآوردهایی که در بعد هزینه ای انجام خواهد شد و دولت پیش بینی کرده، محقق شود.
وی همچنین به روند تخصیص اعتبارات تملک دارایی ها در ۱۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: این روند در حد بین ۶۴ تا ۷۰ درصد و در بعضی از سال ها کمتر از ۵۰ درصد هم بوده است.
حسینی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته که ما اعتبارات داشتیم، پیش بینی انجام دادیم، موافقتنامه مبادله کردیم و حتی در بعضی موارد ایجاد تعهد هم کردیم، به علت عدم وصول درآمدها، پرداخت انجام نشد و بدهی هایی روی دست دولت گذاشته شد.
این نماینده، به بودجه های هزینه ای دولت نیز اشاره کرد و گفت: افزایش بودجه های هزینه ای دولت بر خلاف سال های گذشته که ۲۰ درصد بود، امسال ۱۰ درصد است که این تورم دارای شیب کاهشی ملایمی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه خواستار تنظیم و برنامه ریزی برای کاهش هزینه های دولت و جلوگیری از افزایش آن شد.
وی همچنین به زوایای پنهان اعتبارات هزینه ای در لایحه بودجه ۹۷ نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دولت پرداخت ۱۱ ماه حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش را پیش بینی کرده است در صورتی که پرداخت ماه دوازدهم و همچنین پرداخت حقوق حق التدریسی ها از زوایای پنهانی است که این موارد باید در کمیسیون های تخصصی مورد مداقه قرار بگیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان وفراهان به طرح هدفمندی یارانه ها نیز اشاره کرد و گفت: ساز وکار این طرح برای کاهش نزدیک به ۳۰ میلیون یارانه بگیر باید به خوبی روشن شود.
حسینی تصریح کرد: ما باید مشخص کنیم از چه قشری یارانه ها را کم می کنیم، در عین حال مردم باید آثار آن را به وضوح ببینند، در غیر این صورت در قبال آن مقاومت خواهند کرد.
نماینده مردم در مجلس دهم درباره طرح افزایش حامل های انرژی نیز گفت: این طرح با مخالفت های شدیدی روبه رو است. درست است که این منابع به حوزه اشتغال خواهد رفت ولی باید با آن واقع بینانه تر برخورد کنیم زیرا افزایش قیمت حامل های انرژی بر زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه از احتمال حذف یا تغییر اعداد در طرح افزایش حامل های انرژی خبر داد و گفت: امکان دارد احکام این طرح با زوایایی مختلف انشا و مصوب شود.
وی در عین حال روند بودجه ریزی در لایحه بودجه ۹۷ را خوب توصیف کرد و گفت: روند قانونی شدن لایحه بودجه چهار تا پنج مرحله دارد که از آن جمله می توان به بررسی و تصویب در کمیسیون های مختلف، کمیسیون تلفیق، صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان اشاره کرد و در حال حاضر نمی توان در مورد آن با قطعیت سخن گفت.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را ۱۹ آذر به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
سیام**۹۳۱۴**
خبرنگار: داود توسلی**انتشار:امیرکاردان

انتهای پیام /*


سیاسی


بودجه۹۷


هدفمندی یارانه ها


حامل های انرژی

نظرات بسته شده است.