از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 10233

80 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، شهرام عدالتی روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با حضور استاندار تهران در شهرستان قرچک برگزار شد اظهار کرد: قرچک از نظر تراکم جمعیتی ، چهارمین شهرستان استان تهران است که بیشترین تعداد جمعیت ، در مناطق روستایی سکونت می کنند.وی افزود : با توجه به […]

به گزارش خطرنگار، ، شهرام عدالتی روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با حضور استاندار تهران در شهرستان قرچک برگزار شد اظهار کرد: قرچک از نظر تراکم جمعیتی ، چهارمین شهرستان استان تهران است که بیشترین تعداد جمعیت ، در مناطق روستایی سکونت می کنند.
وی افزود : با توجه به تراکم شدید جمعیت قرچک در مناطق روستایی ، باید در آینده ، به مدیریت روستایی این شهرستان توجه ویژه داشت چرا که این مناطق فقط با یک دهیار اداره می شود.
وی تصریح کرد: اگر به هرم سنی جمعیت شهرستان نگاهی داشته باشیم مشاهده می کنیم که جمعیت شهرستان در بازه ۲۵ تا ۳۵ ساله قرار دارند که بیشتر آنان افراد مجرد و یا متأهل هایی هستند که بدون خانواده به این شهرستان مهاجرت کرده اند.
عدالتی بیان کرد: اگر این جمعیت در آینده به تشکیل خانواده و فرزندآوری منجر شود ، در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد بسیار زیاد جمعیت در این منطقه می شویم.
وی گفت : در حوزه اقتصاد ، شهرستان قرچک از ظرفیت بسیاری خوبی برخوردار است به گونه ای که در مقایسه با شهرک صنعتی شهرستان پیشوا ، منطقه صنعتی این شهرستان به سرعت رشد کرده ، اراضی آن واگذار شده و بسیاری از صنایع در حال استقرار در این منطقه می باشند.
وی تأکید کرد: در استقرار صنایع در شهرک صنعتی قرچک باید خوشه بندی صنعتی به خوبی رعایت شود تا این امر نه فقط به ایجاد اشتغال که به ثروت آفرینی نیز منجر شود.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود : یکی از مهمترین ظرفیت شهرستان قرچک که در سال های اخیر مورد غفلت قرار گرفته ، وجود صدها کوره آجر پزی در این شهرستان به دلیل بافت خاک رسی منطقه است که به دست فراموشی سپرده شده و امروز از آن برای ساخت آپارتمان استفاده می شود.
وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان ، خاک رس ثروتی عظیم محسوب میشود که از آن در بسیاری از صنایع ازجمله صنایع آرایشی استفاده می شود ولی در شهرستان قرچک امروز از آن برای خانه سازی استفاده می شود.
عدالتی گفت : آموزش های فنی و حرفه ای باید به سمت سفالگری و تولید صنایع دستی سوق پیدا کند تا از این راه ، فرصت های شغلی پایدار و ثروت در شهرستان قرچک ایجاد شود.
وی با اشاره به ظرفیت شهرستان قرچک در ورزش به ویژه فوتسال گفت: تیم فوتسال شهید منصوری قرچک ، هویت اجتماعی این شهرستان است که در سال های گذشته بارها مقام های قهرمانی را به دست آورده است ، اگر به این حوزه توجه ویژه ای صورت گیرد می توان قرچک را به عنوان پایتخت فوتسال کشور معرفی کرد.

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: با همت والای دولت یازدهم بسیاری از عقب ماندکی های این شهربرطرف شد .
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با حضور استاندار تهران در هتل سامان قرچک برگزار شد اظهار کرد: شهرستان قرچک سال ها به دلیل بخش بودن ، از فقر بسیاری در زیرساخت ها برخوردار است ولی به همت والای دولت یازدهم ، بسیاری از این کمبودها برطرف شد.
وی افزود : در سال های اخیر و با تلاش دولت یازدهم وزحمت همه مدیران و مسئولان استانی و منطقه ای ، بسیاری از این مشکلات برطرف شده و موانع توسعه برطرف گردیده است.
وی اظهار کرد: شهرستان قرچک به دلیل مهاجرپذیر بودن ، از تنوع بسیار زیاد طوایف برخوردار است و این امر باعث اختلاف فرهنگی شدید در منطقه شده و این امر مشکلاتی را برای شهرستان به همراه دارد.
اسماعیلی بیان کرد: اکثر ورودی های جمعیتی شهرستان قرچک ، افرادی هستند که به دلیل بی کاری و دسترسی به تهران ، این منطقه را انتخاب کرده اند به این دلیل تراکم شدید جمعیتی را در منطقه شاهد هستیم و این امر مشکلات فرهنگی عدیده ای را به وجود آورده است.
وی گفت : توسعه آپارتمان ها در جای جای شهرستان ، بی کاری ، عدم استقرار کارخانه ها و واحدهای تولیدی در شهرستان و رشد فزاینده زنان سرپرست خانوار ، وضعیتی استثنایی برای این منطقه به وجود آورده و باید مسئولان برای درمان این درد باید چاره ای اساسی بیاندیشند.
امام جمعه قرچک بیان کرد: کمبود فضاهای فرهنگی ، فرهنگسرا ، مراکز تفریحی و بوستان ، حوزه های علمیه و اماکن ورزشی باعث شده تا مشکلات فرهنگی این شهرستان برطرف نشود.
افتتاح طرح قالیبافی روستایی ، بازدید از شهرک صنعتی قرچک ، شرکت در جلسه کارگروه حوزه اقتصاد و اشتغال ، شرکت در جلسه فرهنگی و اجتماعی ، حضور در جلسه کارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، دیدار با خانواده معظم شهدا ، دیدار عمومی با شهروندان ، شرکت در جلسه عمرانی ، نشست با نخبگان و هنرمندان شهرستان و جلسه مشترک با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا از برنامه های سفر یک روزه استاندار تهران به شهرستان قرچک است.
قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال خطرنگار، استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/۷۲۵۴ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


مهاجرت


اشتغال


ورامین

نظرات بسته شده است.