از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 10047

87 بازدید

به گزارش خطرنگار، از پایگاه اینترنتی روسی «ار.ژ.د. پارتنیور»، «آلکساندر میشارین» معاون اول مدیرکل شرکت راه آهن روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ طراحی برق کردن خط راه آهن گرمسار- اینچه برون در ایران آغاز خواهد شد. وی با بیان اینکه توافقنامه ۱٫۲ میلیارد یورویی بین ایران و روسیه برای […]

به گزارش خطرنگار، از پایگاه اینترنتی روسی «ار.ژ.د. پارتنیور»، «آلکساندر میشارین» معاون اول مدیرکل شرکت راه آهن روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ طراحی برق کردن خط راه آهن گرمسار- اینچه برون در ایران آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه توافقنامه ۱٫۲ میلیارد یورویی بین ایران و روسیه برای برقی کردن این خط آهن امضا شده است، گفت: در نیمه اول سال آینده میلادی فعالیت های ساخت و ساز این خط آهن شروع می شود.
قرارداد برقی کردن راه آهن گرمسار- ساری – گرگان – اینچه برون به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو میان شرکت راه آهن ایران و شرکت دولتی راه آهن روسیه منعقد شده است.
قرارداد برقی‌ کردن این خط ‌به طول ۴۳۰ کیلومتر ۴ ساله است و منابع مالی آن به‌ صورت فاینانس کم‌ بهره از محل منابع روسی تأمین می‌شود.
این خط آهن از مازندران می گذرد و ایران را به ترکمنستان و سپس قزاقستان متصل می کند.
اسپوتنیک به تازگی در مطلبی در باره طرح برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه برون نوشت: برقی کردن این مسیر به کاهش سطح آلودگی صوتی و هوا، کم شدن مصرف سوخت و بروز حوادث کمک خواهد کرد و همچنین سبب رشد دو برابری حمل کالا تا ۷،۵ میلیون تن در سال خواهد شد.
مسیر گرمسار تا اینچه برون دومین مسیر برقی راه آهن ایران خواهد بود و نخستین پروژه ۴۰ سال پیش در تبریز ساخته شد.
اسپوتنیک در ادامه نوشته است: از ۴۹۵ کیلومتر این طرح، ۲۰۳ کیلومتر کوهستانی است و ساخت ۳۲ ایستگاه، ۹۵ تونل، هفت مرکز نگهبانی، ۱۱ پست برش، شش واحد ارتباط خطوط و همچنین ساختمان خدمات رسانی در نظر گرفته شده که در برآوردهای اولیه زمان اجرای آن ۳۶ ماهه است.
روپام*۳۹۱*۱۵۹۰
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*


اقتصاد


ایران


برقی سازی


گرمسار اینچه برون

نظرات بسته شده است.