از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 100364

119 بازدید

زلفی‌گل در نشست فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی: با رفتار، گفتار و کردارمان، وحدت ملی را تقویت کنیم نشست فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با زلفی‌گل، مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هفتم آذر ماه ۱۴۰۲ در […]

زلفی‌گل در نشست فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی:
با رفتار، گفتار و کردارمان، وحدت ملی را تقویت کنیم

نشست فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با زلفی‌گل، مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هفتم آذر ماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
با رفتار، گفتار و کردارمان، وحدت ملی را تقویت کنیم

به گزارش خطرنگار، زلفی‌گل با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عزیز گفت: خوشا به حال انسان‌هایی که طرف حسابشان خداوند است و خود خداوند جبران‌کننده خدمات این بسیجیان دلاور است.

وزیر علوم تأکید کرد: من همیشه سعی می‌کنم، این جمله را تکرار می‌کنم که حواسمان به امنیتی که الان داریم باشد و این امنیت به‌راحتی به‌دست نمی‌آید و رزمندگان عزیز ما از ارتشی‌ها گرفته تا نیروهای انتظامی، سپاه و… همگی درجهت برقراری این امنیت تلاش می‌کنندکه ما حداقل باید برای سلامتی آن‌هایی که این امنیت را برقرار می‌کنند، دعا کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم که خدمات صادقانه، وقت و زندگی خود را در طبق اخلاق گذاشته‌اند. یادمان نرفته که سال گذشته بی‌احترامی‌هایی به بسیج و بسیجیان شد اما مردم عزیز ما قدردان بسیجیان هستند و می‌دانند بسیجیان در صف اول دفاع از ناموس و خاک کشور هستند و شما عزیزان «امتحان‌پس‌داده» هستید.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران گفت: اگر تفکر امام (ره) در تشکیل بسیج نبود، چه‌بسا نتیجه جنگ به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد اما اراده، خلوص و صفای قلب بسیجیان بر همه دشمنان پیروز شد. حضور شماها در دانشگاه‌ها یک نعمت بی‌بدیل است و امام (ره) هم تأکید کردند، اگر مسئولین به بسیج بی‌توجهی کنند، ظلم بزرگی است. اگر تفکر بسیجی نبود از بین بردن داعش و تفکر داعشی ممکن نبود و بی‌جهت نیست که استکبار جهانی با جمهوری اسلامی با وجود شعار استقلال و آزادی، مخالفت می‌کند و هراس دارد تفکر بسیجی در جهان طنین‌انداز شود که دنیای سلطه نمی‌خواهد ایران کشوری الگو و آزاد باشد و نگران منافع خود در جهان است.

زلفی‌گل در ادامه سخنانش با قدردانی ویژه از تلاش‌های فرماندهان بسیج در دانشگاه‌ها، مردانی، نصیرزاده و… گفت: امروز یاوران علمی و استادان در دانشگاه‌ها نقش حساس‌تری دارند چون ما می‌خواهیم کشور را به آینده‌سازانی تقدیم کنیم که با نگاه تربیتی و برخورد درست ما یاد بگیرند که در آینده چطور باشند.

وی تصریح کرد: یک «برخورد بامحبت» با یک دانشجو می‌تواند آن برخورد محبت‌آمیز را در کشور تکثیر کند. یک نگاه امیدآفرین می‌تواند مسیر زندگی یک جوان را تغییر دهد. ماها قدرت کمی نداریم و برای رفع مشکل یک دانشجو باید خالصانه عمل کنیم. اگر از دانشجو اشتباهی دیدیم، پدرانه، برادرانه و خواهرانه به او کمک کنیم و نگذاریم دانشجویان کشور آسیب ببینند. ما باید فرزندان مردم را مثل فرزندان خودمان ببینیم و با خدای خودمان عهد کنیم که بتوانیم برای آن‌ها مشوق و راهنمای خوبی باشیم. گاهی با تشویق و راهنمایی شما می‌تواند مسیر زندگی جگرگوشه مردم تغییر کند.

زلفی‌گل ادامه داد: ما باید قدردان شماها باشیم و حتماً شهدای عزیز هم قدردان شما خواهند بود و طرف حساب شما عزیزان خداوند و شهداء هستند و ان‌شاءالله روز قیامت شرمنده شهداء نباشیم.

وزیر علوم در ادامه سخنانش به یکی از ترفندهای دشمنان در ایجاد تفرقه، دوقطبی‌سازی و چندقطبی‌سازی اشاره کرد و گفت: شما عزیزان بسیجی باید محور وحدت، دوستی و یکدلی باشید و تلاش کنید در کشور وحدت ملی شکل بگیرد و شکاف‌های قومیتی، مذهبی یا نژادی ایجاد نشود و باید حواسمان جمع باشد و با رفتار، گفتار و کردارمان، وحدت ملی را تقویت کنیم. بسیجی مظهر صمیمیت، گذشت و ایثار است و هرجا دیدیم زمزمه دوقطبی و چندقطبی هست، حساس باشیم و اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد استکبار جهانی با کشورهای مختلف یادآور شد: دشمنان دیگر مثل سابق با لشگرکشی و جنگ و سخت‌افزار کشورهای دیگر را تحت سلطه خود درنمی‌آورند، بلکه آن‌ها از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی ذهن‌ها و فرهنگ‌ها را تغییر می‌دهند.

زلفی‌گل تأکید کرد: دشمان می‌دانند که برای گرفتن هویت مردم یک کشور باید فرهنگ آن کشور را بگیرند که بزرگترین سرمایه یک کشور، فرهنگ آن کشور است و اگر فرهنگ تغییر کند، «فکر» مردم و در ادامه رفتار و گفتار مردم تغییر می‌کند. الان دشمنان دنبال جنگ فرهنگی هستند و اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری سالم ایجاد کنید، فرهنگ سالم ایجاد کنید البته هم‌زمان با جنگ فرهنگی «دنیای سلطه» به‌دنبال کشورگشایی از نوع جدیدش هم هست که دیگر با حمله، توپ و تانک اتفاق نمی‌افتد. امروز کشورگشایی از طریق علم، فناوری و دانش اتفاق می‌افتد و این، راحت‌ترین راه است. وقتی محصول و تکنولوژی یک کشور به سایر کشورها صادر می‌شود، از نظر روانی مردم آن کشور (واردکننده کالا) کشور تولیدکننده را می‌پذیرند.

خواهش می‌کنم سرود مازندران را پیدا کرده و پخش کنید

وی در خاتمه سخنانش با اشاره به سرود مازندران گفت: خواهش می‌کنم سرود مازندران را پیدا کرده و پخش کنید؛ در این سرود اشاره می‌شود که آن زمان آرش کمان‌گیر تیرش را از این نقطه پرتاب کرده بود و توضیح می‌دهد:

کنون تیر دانش به‌زه کرده‌ایم/ به اقصای گیتی نشان برده‌ایم

کزین‌گونه کشورگشایی رواست/ به هرجا که دانش رود مرز ماست و…

پس باید از این به‌بعد حاکمیت و مسئولین، نوع نگاهمان را به دانشگاه‌ها، استادانمان، دانشجویان و یاوران علمی‌مان تغییر دهیم و باید بدانیم بهترین‌جا برای سرمایه‌گذاری، دانشگاه‌ها هستند، چون می‌توانیم از طریق علم و فناوری، سرمایه اجتماعی کشورمان را افزایش دهیم.

گفتنی‌است در این نشست حسین نصیرزاده، فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم و دانشگاه‌ها گزارشی از فعالیت‌های این نهاد ارائه کرد. همچنین علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر و محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز سخنانی در حضور فرماندهان بسیج دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ارائه کردند.

تنظیم گزارش: شهرام اصغری
انتهای پیام/
لینک کوتاه: https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1422708

محمدعلی زلفی گل

نظرات بسته شده است.