از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 100302

144 بازدید

چه جزو آن دسته افرادی باشید که روزشان را با تماشای اخبار صبحگاهی، ورق زدن روزنامه‌ها و مرور کانال‌های خبری شروع می‌کنند، چه جزو افرادی که علاقه چندانی به دنبال کردن منظم اخبار ندارند، خبرها بدون اینکه خودتان بخواهید سر راهتان قرار می‌گیرند! در دسترس بودن اخبار و اطلاعات همان‌طور که امتیازات فراوانی دارد، می‌تواند […]

چه جزو آن دسته افرادی باشید که روزشان را با تماشای اخبار صبحگاهی، ورق زدن روزنامه‌ها و مرور کانال‌های خبری شروع می‌کنند، چه جزو افرادی که علاقه چندانی به دنبال کردن منظم اخبار ندارند، خبرها بدون اینکه خودتان بخواهید سر راهتان قرار می‌گیرند! در دسترس بودن اخبار و اطلاعات همان‌طور که امتیازات فراوانی دارد، می‌تواند باعث دردسر و آسیب هم بشود.

به@گزارش خطرنگار به نقل از همشهری ما خبرها را می‌خوانیم، درباره آنها با همدیگر حرف می‌زنیم و بعد فکر می‌کنیم همه‌چیز همان‌جا تمام شده است. در حالی که ردپای این با خبر شدن، به شکل‌های متفاوت بر روح و روان ما باقی می‌ماند.

رسانه‌ها خبرهایی را به گوش شما می‌رسانند که می‌دانند در شما کنجکاوی ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل اغلب تیترهای اخبار هیجان‌انگیز هستند و محتوای بیشتر خبرها، گزارش دادن از اتفاقات بد است.

اگر عصبی، غمگین و خسته هستید، از رفتن سراغ اخبار خودداری کنید. اگر احساس کردید با خبر شدن از رویدادها شما را عصبی، بدبین و وحشت‌زده می‌کند، بهتر است مدتی از اخبار فاصله بگیرید. بعد از اینکه خبر اضطراب‌آور و ناراحت‌کننده‌ای شنیدید، از مرور و تحلیل آن خودداری کنید و مدام با دیگران درباره آن حرف نزنید.

هر وقت احساس کردید یکی از اطرافیان عادت و اصرار دارد شما را به مکالمه‌ای بی‌فایده و استرس‌زا بکشاند، معاشرت با او را محدود کنید یا به طور روشن و واضح به او بگویید که ترجیح می‌دهید خبرها را برای شما تکرار نکند.

می‌توانید محدودیت‌هایی برای روش‌های دریافت اخبار تعریف کنید. مثلا فقط عضو یک کانال خبری شوید، رسانه‌های محدودی را دنبال کنید و اشتراک خبرنامه‌های خاصی را تهیه کنید.

خیلی مهم است که برای دنبال کردن اخبار، سراغ رسانه‌های موثق بروید تا در معرض خبرهای نادرست و دروغین قرار نگیرید. یکی از راهکارها این است که درباره احساسات خود بعد از دریافت خبرها، با افراد صمیمی و امن گفت‌وگو کنید.

راهکار مفید دیگر این است که بعد از خواندن و شنیدن خبرها، خودتان را با کاری سرگرم کنید و ترجیحا سراغ فعالیت‌های فیزیکی مثل ورزش یا پیاده‌روی بروید. با وسواس باخبر شدن از همه اتفاقات مقابله کنید و به جای آن، دنبال کسب اطلاعات درباره موضوعات موردعلاقه‌تان باشید/ خطرنگار

نظرات بسته شده است.