از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 100255

129 بازدید

نان و مدال عبدالکاظم دریساوی به‌گزارش خطرنگار، عبدالکاظم دریساوی، خبرنگار پیشکسوت و با تجربه طی مطلبی نوشت: وحیدیامین‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان  در نقدی طعنه آمیز درباره عملکرد ورزش عربستان درمسابقات آسیایی هانگژو نوشت” عربستان تا امروز وارد جدول مدال‌ها نشده، ۲۴تا کشور تا امروز حداقل یک مدال رو آوردن. شبه روشنفکرهایی که کارشان […]

نان و مدال

عبدالکاظم دریساوی

به‌گزارش خطرنگار، عبدالکاظم دریساوی، خبرنگار پیشکسوت و با تجربه طی مطلبی نوشت:
وحیدیامین‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان  در نقدی طعنه آمیز درباره عملکرد ورزش عربستان درمسابقات آسیایی هانگژو نوشت” عربستان تا امروز وارد جدول مدال‌ها نشده، ۲۴تا کشور تا امروز حداقل یک مدال رو آوردن. شبه روشنفکرهایی که کارشان تحقیر ایرانه بفرمایند چطور چند روز پیش فقط آماده‌خوری عربستان با خریدن امثال رونالدو رو شاخص پیشرفت معرفی میکردن؟…”
توئیتر فارسی عربستان سعودی بلافاصله در پاسخ به یامین‌پور معاون وزیر ورزش دولت رییسی که به مدال نیاوردن عربستان طعنه زده بود نوشت: “مردم نان را با آرد درست می‌کنند نه مدال”!

سخنان یامین پور بر خلاف سیاست خارجی جدید اتخاذشده توسط ایران در رابطه با کشور عربستان سعودی است.
هرگونه اظهارنظر درباره عربستان که باعث جدال لفظی و قلمی با این کشور شود به زیان سیاست اعتمادسازی ایران و ضد سیاست همزیستی مسالمت آمیز و همکاری‌های دوجانبه است. این نوع سخنان نابخردانه در راستای اهداف مخالفان سیاست عادی سازی روابط ایران با عربستان است.
یامین‌پور اگرچه جواب سنگینی را از توئیتر فارسی عربستان سعودی دریافت کرد اما این فقط یک جواب عادی و ساده به یامین پور نبود بلکه نقدی گزنده درباره عملکرد نظام در زمینه میزان فقر موجود در ایران بود.

یامین پور  با عملکرد و اظهارات حاشیه سازخود نشان داده که شایستگی و صلاحیت  جایگاه معاونت ورزش کشور را ندارد. جا دارد که وزیر ورزش و جوانان در اسرع وقت به موضوع ورود کرده و معاون خودرا مورد بازخواست قراردهد.
پ.ن واما ادعا در ورزش و یا تحقیر و تخفیف و تمسخر حریفان و کشورها تنها یک معنادارد و آن ارائه تصویر مشخصی از غرور و نادانی خود و نداشتن درک روشن از اهداف ورزش و نشناختن شاخصه های رشد و پیشرفت. آمارهای اقتصادی نظیر درآمدسرانه ملی، مصرف سرانه پروتئین، کیفیت سطح رفاه اجتماعی و بهداشتی و درمانی و ایجاد زیر ساختهای صنعتی و اقتصادی و گردشگری و فرهنگی و ورزشی بیان‌گر واقعیت‌های موجود هر کشور است. کسب مدال و عنوان در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای با اهمیت و باعث شور و شوق موقتی در جامعه شده و از نظر روحی و انگیزشی قابل توجه است اما نمی‌توان از آن تفسیرهای خواست‌اندیشانه کرد.

خرید و فروش ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای که اساسا با اهداف اقتصادی و اجتماعی و ورزشی انجام می‌شود در جهان یک امر معمول بوده و هست بنابراین هیچ کشوری را نمی‌توان به خاطر این رویکرد مورد نقد و سرزنش قرار داد. واقعیت این است که کشور عربستان با برنامه‌های آینده‌نگرانه و توسعه ای خود گام‌های مهمی در همه عرصه ها از سیاست تا اقتصاد و صنعت و فرهنگ و رفاه و هنر و ورزش برداشته و تحسین بسیاری از مردم جهان و منطقه را برانگیخته است. طعنه به عملکرد عربستان تنها یک معنا دارد: توجیه وضع موجود در کشور.
به جای طرح این سخنان غیرمسئولانه و توجیه وضع موجود باید از تجارب کشورها در حل مشکلات داخلی آموخت. به عنوان کلام آخر در پاسخ به معاون وزیر ورزش باید گفت:‌ ایرانیان در هیچ شرایطی ایران و ایرانی را تحقیر نکرده و نمی‌کنند. نقد سازنده روشنفکران و ورزشی نویسان ایرانی در اکثر مواقع و دربسیاری از زمینه‌ها در جهت ارتقا مدیریت و رشد و توسعه همه جانبه ملی بوده‌است‌. بنابراین از نام ایران به عنوان سپری برای گفته‌های ناصواب خود استفاده‌ نکنید./خطرنگار

نظرات بسته شده است.