از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 100209

154 بازدید

اوکراین وارد عمل شد/ وعده کی‌یف برای نجات امنیت غذایی جهانی به‌گزارش خطرنگار به نقل از ایلنا : نخست‌وزیر اوکراین گفت که کشورش از بنادر دانوب برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آفریقایی و آسیایی استفاده خواهد کرد. «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین گفت که کشورش از بنادر دانوب برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آفریقایی […]

اوکراین وارد عمل شد/ وعده کی‌یف برای نجات امنیت غذایی جهانی

به‌گزارش خطرنگار به نقل از ایلنا : نخست‌وزیر اوکراین گفت که کشورش از بنادر دانوب برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آفریقایی و آسیایی استفاده خواهد کرد.

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین گفت که کشورش از بنادر دانوب برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آفریقایی و آسیایی استفاده خواهد کرد.

دولت اوکراین در جلسه‌ای که روز جمعه در کی‌یف برگزار شد، از قطعنامه‌ای برای مشارکت بنادر اوکراین در رودخانه دانوب در ارائه کمک‌های بشردوستانه در قالب گندم و ذرت به کشورهای این دو قاره حمایت کرد.

شمیهال گفت: «این کمک ما به امنیت غذایی جهانی است. ما با سازمان ملل متحد و سایر شرکای خود برای بازگرداندن کامل صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین و در نهایت رفع انسداد بنادر دریای سیاه کار می‌کنیم».

روسیه در ماه جولای از توافقنامه‌ای خارج شد که به کشتی های حامل غلات از بنادر اوکراین اجازه عبور امن می داد. از آن زمان، روسیه همچنین حملات خود را به زیرساخت‌های بنادر اوکراین تشدید کرده است.

ابتکار غلات دریای سیاه از زمان آغاز جنگ در فوریه سال گذشته، به ویژه برای کشورهای فقیرتر که بیشتر به ذخایر غلات منطقه متکی هستند، در تثبیت بازارهای جهانی مواد غذایی مهم بود.

به گفته نخست‌وزیر اوکراین، امسال ۳۴ میلیون تن محصول از جمله ۲۲ میلیون تن گندم برداشت شد. شمیحال افزود که نیاز داخلی کشور شش تا هفت میلیون تن در سال است./ خطرنگار oxvk’hv

نظرات بسته شده است.