از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 100178

142 بازدید

در برنامه «حضور» عنوان شد؛ هاشمی‌طبا: سیستم داخل کشور به هیچ وجه با ایده‌آل‌های انقلاب هماهنگی ندارد/ نگاه امام به توده مردم بود/ رهبر انقلاب آنجایی که لازم باشد صراحت لهجه دارند/ روحانی معتقد بود مردم انقلابی نیستند سیدمصطفی هاشمی‌طبا در برنامه حضور در حسینیه جماران گفت: من اعتقاد دارم انسانی که ایده‌آل نداشته باشد […]

در برنامه «حضور» عنوان شد؛
هاشمی‌طبا: سیستم داخل کشور به هیچ وجه با ایده‌آل‌های انقلاب هماهنگی ندارد/ نگاه امام به توده مردم بود/ رهبر انقلاب آنجایی که لازم باشد صراحت لهجه دارند/ روحانی معتقد بود مردم انقلابی نیستند
سیدمصطفی هاشمی‌طبا در برنامه حضور در حسینیه جماران گفت: من اعتقاد دارم انسانی که ایده‌آل نداشته باشد و انقلابی فکر نکند و فقط به رفاه خودش فکر کند، این از معرکه خیلی پرت است. زندگی این نیست که انسان فقط بخورد و تولید نسل کند. این معنی انقلاب اسلامی است.

به‌گزارش خطرنگا به نقل از پایگاه خبری جماران: وزیر صنایع دولت شهید باهنر گفت: اگر امام یا حضرت آقا می‌گویند که مردم انقلابی هستند، خیلی از مسئولان ما به این اعتقاد ندارند و نداشتند. اگر مسئولان ما فکر می‌کردند مردم انقلابی هستند، سیستم‌های داخل کشور را طوری را تنظیم می‌کردند که کشور ما آسیب نبیند.

به گزارش جماران، برنامه «حضور» در هفته دولت، میزبان «سیدمصطفی هاشمی‌طبا» بود. وی از فعالان جهادسازندگی و وزیر صنایع دولت شهید باهنر بوده و همچنین در دو دوره کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی خود دارد. هاشمی‌طبا با حضور در حسینیه جماران و در گفتگو با «محمدحسین رنجبران» در خصوص آراء و نظرات بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در خصوص دولت اسلامی، رابطه دولت و ملت و ویژگی‌ها و شاخصه‌های دولتمردان سخن گفت.

ورود به صحنه کار برای جمهوری اسلامی با مدیریت در صداوسیما

سیدمصطفی هاشمی طبا وزیر صنایع دولت شهید باهنر و وزیر اسبق ورزش در گفتگو با جماران درخصوص چگونگی حضورش در دولت‌های جمهوری اسلامی اظهار داشت: ما از همان اول چون در کارهای فرهنگی و خبری بودم، به خصوص با خبرنگاران خارجی در ارتباط بودیم، وقتی که ما به مدرسه علوی رفتیم، آنجا مسئول صدور کارت خبرنگارها شدم و با بخش فرهنگی و خبری در ارتباط بودم.

وی افزود: روز ۲۲ بهمن که در مدرسه علوی بودیم که به گفته شهید مطهری به همراه آقای جلالی و آقای دکتر علی پویا به تلویزیون رفتیم و در تلویزیون مستقر شدیم. بنابراین از همان اولین روز پیروزی انقلاب، وارد صحنه کار برای جمهوری اسلامی شدیم و مدتی در تلویزیون بودم.

اختلاف با قطب‌زاده تا اخراج از صداوسیما/ ارزش‌های اسلامی در رفتار و کارش نبود

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: در صداوسیما مسئول رادیو شدم که آن زمان برنامه «راه شب» را اداره می‌کردم؛ چون آنجا خیلی از افراد نفوذ کرده بودند که آنجا را یک مقداری سر و سامان دادیم و بعد هم مدیر تولید صداوسیما شدم که توسط قطب‌زاده از صداوسیما اخراج شدم.

وی با اشاره اختلاف‌نظر با قطب‌زاده بیان داشت: ایشان ویژگی‌های خاصی داشت که حداقل مورد پسند من نبود و این را هم من بعداً به گوش بعضی از بزرگان رساندم. او هیچ ارزشی از ارزش‌های اسلامی در رفتار و کارش مطرح نبود. بالاخره رئیس صداوسیما باید یک سری ضوابط و حداقل‌ها را رعایت کند که ایشان رعایت نمی‌کرد و اختلاف ما هم از همین جا شروع شد.

بنی‌صدر؛ از جعل کتاب تا اهانت علنی به برخی مسئولان کشور در جلسات

وزیر صنایع دولت شهید باهنر با اشاره به دلایل رأی آوردن بنی‌صدر گفت: دوستانی که در فرانسه بودند و راجع به آقای بنی صدر با من صحبت می‌کردند بحث‌های زیادی داشتند. یکی از بزرگترین بحث‌هایشان این بود که ایشان آن چیزی که می‌گوید نیست؛ مثلاً ایشان یک کتاب به نام خود چاپ کرده ولی بخش‌های مختلف آن کتاب را اگر بخوانید با هم متفاوت است و این را دانشجوها برایشان ترجمه کردند و ایشان به هم چسباندند و به نام خود زدند. اینها را دوستان بعضاً به گوش امام رسانده بودند.

وی افزود: من یک چیزی هم ایشان دیدم که خیلی برای من سنگین بود. به نظرم یکی از چیزهایی که برای آدم‌ها تعیین‌کننده است، ادبشان است. در حالیکه بنی‌صدر به راحتی در جلسات مختلف به صورت علنی به افرادی مثل آقای هاشمی، آقای موسوی اردبیلی و آقای بهشتی اهانت می‌کرد و تحقیر می‌کرد.

در طول ۴۰ سال گذشته به جای ارتباط دولت و مردم، بیشتر مردم از دولت‌ها اطاعت کردند

هاشمی‌طبا با تشریح میزان نزدیکی دولت و مردم که خواست امام (ره) بوده است، گفت: نمی‌توانم بگویم بین مردم و دولت در طول ۴۰ سال گذشته نزدیکی بوده است. بیشتر، مردم از دولت‌ها اطاعت کردند.

خطرنگار

نظرات بسته شده است.