از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 100157

130 بازدید

وزیر ارشاد: امیدواریم با حمایت مجلس نیازهای جامعه جوان را در مقوله پوشش در چارچوب شرع معین کنیم به گزارش خطرنگار، اسماعیلی وزیر ارشاد در مراسمی با عنوان «جشنواره مد و لباس فجر» گفت: «با حمایت مجلس نیازهای جامعه جوان در مقوله پوشش را تعیین خواهیم کرد تا در چارچوب شرع، قانون و اخلاق به […]

وزیر ارشاد: امیدواریم با حمایت مجلس نیازهای جامعه جوان را در مقوله پوشش در چارچوب شرع معین کنیم
به گزارش خطرنگار، اسماعیلی وزیر ارشاد در مراسمی با عنوان «جشنواره مد و لباس فجر» گفت: «با حمایت مجلس نیازهای جامعه جوان در مقوله پوشش را تعیین خواهیم کرد تا در چارچوب شرع، قانون و اخلاق به زیبایی و تنوع برسند.»

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: بعد از فرایندی دقیق و علمی امروز به این نقطه رسیدیم. از طراحان، ویژند های مطرح، همکاران خود در دولت و… که در این مسیر همراه بودند تشکر میکنم.

او گفت: در حوزه زیست عفیفانه سابقه چند هزار ساله داریم و اسناد تاریخی این را نشان می دهند. این سابقه چیزی نیست که حتی محصول دوره پس از اسلام باشد. هر گوشه از ایران فرهنگی ما آکنده از رسوم بی نظیر است که مربوط به این حوزه تمدن و فرهنگی است. در ایران با تنوع دیدگاه، پوشش و قومیت روبرو هستیم. در ایران فرهنگی یاد گرفتیم که با هم مفاهمه و گفت و گو کنیم. مباحث عقلانی در ایران قدمت چند هزار ساله دارد که با اسلام عزیز تعالی پیدا کرده است. ایرانیان همیشه عقلانیت داشتند و امروز هم در جامعه ایرانی نیاز داریم هویت فرهنگی و تمدنی خود را در مواجه با فرهنگ برهنگی به کار گیریم.

اسماعیلی ادامه داد: معتقدیم جامعه ایرانی امروز ما علیرغم تمامی تهاجماتی که در ٢٠٠ سال اخیر از تمدن مغرب زمین شده عمیقا پایبند به فرهنگ اصیل خود و مناسک دینی است. همین ایام محرم نشان از عمق دلبستگی مردم ایران به مناسک دینی دارد.

وزیر ارشاد اسلامی گفت: در این جشنواره به دنبال اعمال دیدگاه های واحد و حذف سلیقه ها نیستیم. اقوام و گروه های ایرانی، حوزه های فرهنگی که زیر چتر واحد ایران زمین گرد هم آمدند برای محترم است. مردم ایران آگاهانه زیست عفیفانه را انتخاب کردند و ما در کارگروه مد و لباس تلاش میکنیم با استفاده از زیبایی فرهنگ خود جلوه های جدیدی را به کارگیریم که هم زیست عفیفانه داشته باشیم و هم از زیبایی ها استفاده کنیم. آنچه که خط قرمز ماست تهاجم فرهنگی که به دنبال هویت زدایی و برداشتن نگاه سنتی و فرهنگی ماست. با موضوع تعالی جدید در حوزه مد و لباس امیدواریم عقب ماندگی های خود را جبران کنیم. ما به جشنواره به عنوان یک نقطه پرش نگاه می کنیم. برای ما کاری محدود نیست. سال گذشته تسهیلات به برندگان اهدا شد و امروز کارگروه ما از افراد با تجربه استفاده می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی نیاز های جامعه جوان خود را که به دنبال زیبایی، تنوع پوشش و … است در چارچوب شرع، قانون و اخلاق معین کنیم. در این چارچوب همه زیبایی ها انشالله به کار گرفته خواهد شد./ خطرنگار

نظرات بسته شده است.