از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 100068

215 بازدید

اسماعیلی درباره حواشی مربوط به لغو برخی کنسرت‌ها گفت: یک جریان سیاسی در کشور به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاها طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند. وزیر ارشاد: یک جریان سیاسی دنبال لغو کنسرت‌ها و دو قطبی‌سازی است به‌گزارش خطرنگار، محمدمهدی […]

اسماعیلی درباره حواشی مربوط به لغو برخی کنسرت‌ها گفت: یک جریان سیاسی در کشور به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاها طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.
وزیر ارشاد: یک جریان سیاسی دنبال لغو کنسرت‌ها و دو قطبی‌سازی است

به‌گزارش خطرنگار، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی تسنیم در سنندج در پاسخ به سؤال موضوع لغو کنسرت‌ها و زیان اقتصادی ایجاد شده، با توجه به صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد، گفت: دوره اخیر به اذعان دوستان بخش موسیقی و تهیه‌کنندگان، پررونق‌ترین دوره بوده است به طوری‌که در مباحث چند ماه اخیر علی‌رغم اینکه دشمن تلاش می‌کرد اصحاب فرهنگ و هنر را متقاعد کند اجرا نداشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی تعطیل شود، اما اهالی موسیقی خوش درخشیدند، تلاش کردند و زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بهترین جشنواره موسیقی در کشور برگزار شد، گفت: اکنون نیز اجراها کم‌نظیر و بدون حاشیه و مطامعی که دشمنان دنبال هستند در حال برگزاری است، بنده احساس می‌کنم یک جریان سیاسی در کشور به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاها طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنده به راحتی این نگاه جریان سیاسی را می‌بینیم، به طوری‌که برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الان تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند.

وی تأکید کرد: از همه مردم و هنرمندان خواهش می‌کنم فضا را با دقت رصد کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهند، چرا که باید حتماً در اماکن فرهنگی و هنری کشورمان مسائل شرعی و قانونی رعایت شود.

اسماعیلی بیان کرد: اصلاً اجازه نمی‌دهیم در فضاهای فرهنگی و هنری کشورمان عده‌ای بخواهند هنجارشکنی کنند. اگر در کنار این، اتفاقات معدود و اندکی هم رخ داد، آن را به پای اهالی فرهنگ و هنر نمی‌نویسیم.

وی با ذکر اینکه معتقدیم فضای فرهنگی و هنری کشورمان با نشاط و با قوت ادامه پیدا کند، اظهار کرد: در چند روز اخیر که بنده در سفر کاری خارج از کشور بودم، این فضا منتقل شد، بلافاصله موضوع را با مسئولان بخش‌های مختلف دنبال کرده و دوستانمان در وزارت کشور و جاهای دیگر بیانیه دادند و مربوط به مشکلات فنی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: اکنون دوستانمان تقویم جایگزینی را برای مواردی که لغو شده در تالار وزارت کشور برگزار کرده تا مشکلات چند روز اخیر جبران شود، حتما اهالی فرهنگ و هنر با دقت اجازه سوءاستفاده را به بدخواهان مردم ایران نخواهند داد./خطرنگار

نظرات بسته شده است.