از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 26250

338 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمد رضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه علنی امروز -دوشنبه- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه‌ مدیریت بحران که روز گذشته تشکیل شد، تاکید ما این بود نخست امداد و نجات انجام شود، یعنی همه استان‌ها و امداد و نجات کشور بسیج شوند تا بتوانیم آثاری از […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمد رضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه علنی امروز -دوشنبه- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه‌ مدیریت بحران که روز گذشته تشکیل شد، تاکید ما این بود نخست امداد و نجات انجام شود، یعنی همه استان‌ها و امداد و نجات کشور بسیج شوند تا بتوانیم آثاری از هواپیما پیدا کنیم، شاید در این حادثه افرادی را زنده پیدا کنیم.
وی افزود: وزیر راه و شهرسازی، مسئول هواپیمایی آسمان، مسئول هوایپمایی کشوری، مسئولانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که شرکت آسمان زیر نظر آنان اداره می شود و همچنین از سازمان امداد و نجات، چهارشنبه این هفته در کمیسیون عمران مجلس حضور می یابند و قرار است دراین جلسه موضوع به صورت کارشناسی بررسی شود.
وی به ارائه فرضیات مطرح شده در موضوع سقوط هواپیمای تهران-یاسوج پرداخت و گفت: هواپیماها براساس طرحی که هواپیمایی کشوری ارائه داده در زمان نامناسب باید از روی قله دنا عبور می کردند، یعنی این هواپیما از ارتفاع ۱۵ هزار پا باید از این قله عبور می‌کرد، چرا که ارتفاع دنا ۱۴ هزار پا است لذا هواپیما باید ارتفاع ۱۵ هزار پا را رعایت می‌کرد.
وی ادامه داد:‌ پس از رعایت این ارتفاع، خلبان باید طرح تقرب را اجرا کرده و فرود آید، اما در شرایطی که هوا بسیار صاف بوده و خلبان دید مستقیم داشت، خلبان باید هواپیما را از دره یو شکلی که کنار فرودگاه وجود داشته عبور می داد، خلبانان همیشه این مسیر را انتخاب می‌کردند و دیگر آن طرح ذکر شده را اجرا نمی‌کردند.
رییس کمیسیون عمران مجلس افزود:‌‌ خلبان هواپیمای آسمان که روز گذشته دچار سقوط شد، مسیر را خود انتخاب کرده بود و آنجا با ابرهای متراکم و گرفتار توربالانس شده ونهایتا دچار این حادثه شد.
رضایی کوچی یادآور شد:‌‌ مسئله‌ مطرح این است که با وجود این که می‌دانستیم شرایط هوا خراب است آیا از قبل ما این سخت گیری را کرده بودیم که به خلبان‌ها اجازه ندهیم از این مسیر عبور کند؟
وی گفت: صرف تجربه خلبان در این موارد کفایت نمی‌کند، گاهی اعتماد به نفس بالا کار دست انسان می‌دهد.
رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:‌ زمانی که شرایط نامناسب است و دید کافی وجود ندارد طبیعی است که مسیری انتخاب شود تا دید کافی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: در فرودگاه یاسوج تا قبل از سال ۹۰ مقرر شده بود اگر هوا نامناسب و دید کافی وجود نداشته باشد همه پروازها لغو شود، اما بعد از سال ۹۰ با رعایت مقرراتی ایرادی نداشت و اگر هوا ابری بود، با همان شرایط می توان پرواز کرد.
‌رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: دستگاه‌های نظارتی ما در حوزه حمل و نقل هوایی و شرکت آسمان آیا واقعا سخت‌گیری لازم را داشتند و تأکید بر این داشتند که خلبانان ملزم شوند در شرایط جوی نامناسب پرواز نداشته باشند.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم در استان اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه پرواز، از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد.
سیام**۹۱۲۱ **۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


سقوط هواپیما


پرواز یاسوج

نظرات بسته شده است.