از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 92038

49 بازدید

به گزارش بامداد پنجشنبه خطرنگار، به نقل از سوریه (سانا)، صدها نفر از ساکنان روستای البویضه الشرقیه در منطقه القصیر در اطراف استان حمص که از زمان آغاز بحران در سوریه در سال ۲۰۱۱ مجبور به ترک خانه های خود شده بودند، به روستای خود بازگشتند.منطقه القصیر در نزدیک مرز سوریه و لبنان قرار دارد […]

به گزارش بامداد پنجشنبه خطرنگار، به نقل از سوریه (سانا)، صدها نفر از ساکنان روستای البویضه الشرقیه در منطقه القصیر در اطراف استان حمص که از زمان آغاز بحران در سوریه در سال ۲۰۱۱ مجبور به ترک خانه های خود شده بودند، به روستای خود بازگشتند.
منطقه القصیر در نزدیک مرز سوریه و لبنان قرار دارد که در ابتدای بحران این کشور یکی از شدیدترین درگیری ها در آن بین ارتش سوریه و تروریست هایی که از لبنان وارد سوریه می شدند، رخ داد.
اهالی این روستا روز چهارشنبه در حالی که پرچم سوریه و عکس های بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را در دست داشته و یا بر روی خودروهای خود نصب کرده بودند، طی مراسمی و با سردادن شعارهایی در حمایت از کشور و نظام سیاسی خود وارد روستای البویضه الشرقیه شدند.
اهالی این روستا در حالی که شماری از نیروهای ارتش در آن مستقر بودند از نیروهای ارتش سوریه به خاطر فداکاری در آزادی روستای خود قدردانی و تاکید کردند که این پیروزی بدون یکپارچگی ملت، ارتش و رهبری برای دفاع از وطن محقق نمی شد.
در همین حال امروز شماری از آوارگان سوری مستقر در اردن نیز با عبور از گذرگاه نصیب – جابر خود را به سوریه رساندند و مورد استقبال مقام های سوری در استان درعا در جنوب سوریه قرار گرفتند.
نزدیک به یک میلیون آواره سوریه از بدو بحران در این کشور حضور داشتند و در ماه های اخیر شمار زیادی از آنان به کشور خود بازگشته اند.
بر اساس این گزارش، ۱۲ میلیون از ۲۴ میلیون جمعیت سوریه در جریان بحران این کشور آواره شدند که در ماه های اخیر به دنبال بازگشت آرامش و امنیت به سوریه بیش از ۶ میلیون نفر از این آوارگان از کشورهای همسایه و دیگر شهرهای امن سوریه به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.
برخی از کشورهای همسایه سوریه اکنون از آوارگان سوری برای وارد کردن فشار به این کشور استفاده می کنند و تلاش دارند تا با ممانعت از بازگشت آنان بحران در سوریه را فرسایشی کنند.
دولت سوریه نیز اعلام کرده است که برای آغاز سازندگی در این کشور به فرزندان خود نیاز دارد و آنان باید به کشور بازگردند.
دولت سوریه از سازمان ملل درخواست کرده است تا به جای کمک به آوارگان سوری در خارج از این کشور در داخل سوریه به آنان کمک کند تا آنان تشویق به بازگشت به کشور خود شوند.
شبد*۱۴۳۶*۹۱۲۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


سوریه


آوارگان


بازگشت

نظرات بسته شده است.