از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91732

60 بازدید

به گزارش خطرنگار، نشریه آلمانی اشپیگل روز سه شنبه از انتقاد شدید یک مقام حزب دموکرات آزاد آلمان از سفیر آمریکا در برلین خبر داد.بر این اساس سخنان اخیر «ریچارد گرنل» در مورد اقدامات «اولاف شولتز» وزیر دارایی آلمان موجب خشم سیاستمداران آلمانی از جمله «ولفگانگ کوبیکی» معاون حزب دموکرات آزاد (FDP) شده است. کوبیکی […]

به گزارش خطرنگار، نشریه آلمانی اشپیگل روز سه شنبه از انتقاد شدید یک مقام حزب دموکرات آزاد آلمان از سفیر آمریکا در برلین خبر داد.
بر این اساس سخنان اخیر «ریچارد گرنل» در مورد اقدامات «اولاف شولتز» وزیر دارایی آلمان موجب خشم سیاستمداران آلمانی از جمله «ولفگانگ کوبیکی» معاون حزب دموکرات آزاد (FDP) شده است.
کوبیکی در مصاحبه ای که امروز با فرانسه انجام داده ضمن انتقاد از مداخله سفیر آمریکا در امور داخلی آلمان گفته است وزارت خارجه باید وی را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی و از کشور اخراج کند.
این مقام ارشد حزب دموکرات آزاد تاکید کرد: کسی که در مقام یک دیپلمات مانند مستشار ارشد یک قدرت اشغالگر رفتار می کند، باید بیاموزد که بردباری ما نیز حد و مرزی دارد.
گرنل چندی پیش آلمان را به کم کاری در اجرای برنامه تامین مالی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و عدم اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص ملی خود به این امر متهم کرده بود.
این در حالی است که وزیر دارایی آلمان از برنامه دولت آلمان برای افزایش کوتاه مدت بودجه دفاعی به ۱٫۳۷ درصد تولید ناخالص ملی خبر داده است.
با این حال گرنل این میزان از افزایش بودجه دفاعی آلمان را غیرقابل قبول خوانده و آن را علامتی بد از سوی این کشور برای دیگر اعضای ناتو ارزیابی کرده است.
هزینه های نظامی یکی از موضوعات مورد مناقشه در سازمان ناتو است که موجب تنش هایی در روابط واشنگتن و برلین از زمان شروع به کار دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی شده است.
ترامپ بارها دولت آلمان را متهم کرده که به تعهدات خود در خصوص بودجه نظامی عمل نمی کند.
اکنون سفیر آمریکا نیز که به نوشته مطبوعات آلمان، بسیار مشتاق جلب نظر مساعد ترامپ است، همین انتقاد را از دولت آلمان مطرح می کند.
اروپام**۶۱۴۳**۲۰۴۰

انتهای پیام /*


سیاسی


آلمان


سفیر آمریکا


ریچارد گرنل

نظرات بسته شده است.