از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73781

121 بازدید

رحیم واحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: با رایزنی، نفوذ بر دولتمردان و آگاهی بخشی باید گام هایی در جهت جلوگیری از همراهی سایر کشورها با تحریم های دارویی ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران برداشته شود. وی اضافه کرد: این انجمن برای همراهی نکردن سایر کشورها با تحریم های ظالمانه […]

رحیم واحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: با رایزنی، نفوذ بر دولتمردان و آگاهی بخشی باید گام هایی در جهت جلوگیری از همراهی سایر کشورها با تحریم های دارویی ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران برداشته شود.
وی اضافه کرد: این انجمن برای همراهی نکردن سایر کشورها با تحریم های ظالمانه دارویی آمریکا علیه ایران در این اجلاس با سازمان های مردم نهاد عضو سازمان جهانی OPCW رایزنی خواهد کرد.
واحدی با اشاره به اینکه تحریم های دارویی مشکلات مصدومان شیمیایی کشورمان را چند برابر می کند، اظهار داشت: بدون شک این تحریم های ناجوانمردانه بر دردهای مصدومان شیمیایی ایران خواهد افزود.
وی اضافه کرد: انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت امروز /چهارشنبه/ به مدت ۲۰ دقیقه در نشست با سازمان های مردم نهاد عضو سازمان جهانی OPCW در لاهه سخنرانی می کند.
واحدی، بیان کرد: در این نشست موضوع وضعیت زنان قربانی سلاح های شیمیایی و میکروبی سردشت و همچنین تحریم های دارویی آمریکا علیه مردم کشورمان مطرح می شود.
به گزارش خطرنگار، رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت به همراه ۲ تن دیگر از اعضای انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت برای شرکت در اجلاس OPCW هم اکنون در لاهه هلند حضور دارد و از طریق شبکه های اجتماعی با خبرنگار خطرنگار، در سردشت گفت و گو کرده است.
انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت با ۵۰۰ عضو فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس و مدت ۱۵ سال است که در اجلاس سالانه سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی OPCW حضور دارد و توانسته در این اجلاس ۲ کرسی را به خود اختصاص دهد.
در هفتم تیر ۱۳۶۶ رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام شهر مرزی سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در اثر گازهای سمی دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شد.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


سیاسی


تحریم های دارویی


آمریکا


دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی

نظرات بسته شده است.