از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 40172

116 بازدید

به گزارش خطرنگار، این رسانه فرانسوی افزود: پمپئو تاکید دارد که رئیس اش هنوز در مورد برجام تصمیمی اتخاذ نکرده اما در سطحی گسترده انتظار می رود که ترامپ، آمریکا را از توافق هسته ای خارج و تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران را بار دیگر برقرار کند. رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا […]

به گزارش خطرنگار، این رسانه فرانسوی افزود: پمپئو تاکید دارد که رئیس اش هنوز در مورد برجام تصمیمی اتخاذ نکرده اما در سطحی گسترده انتظار می رود که ترامپ، آمریکا را از توافق هسته ای خارج و تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران را بار دیگر برقرار کند.
رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که روز پنجشنبه به عنوان دیپلمات ارشد ترامپ سوگند یاد کرد و سپس راهی بروکسل شد، قرار است قبل از اعلام تصمیم ترامپ در مورد برجام، با سران مخالفان منطقه ای اصلی ایران رایزنی کند.
وی در جریان سفر به خاورمیانه، ماموریت دومی نیز دارد تا به همتایان خود نشان دهد که دیپلماسی آمریکا پس از دوره زمامداری رکس تیلرسون سلف برکنار شده اش، به مسیر اصلی باز می گردد.
پمپئو، جنگ طلبی ضد ایرانی است که دیدگاهی افراطی در زمینه طرح ریزی توان نظامی آمریکا دارد و نقطه نظرات محافظه کارانه اش به لحاظ اجتماعی ممکن است در وزارت امور خارجه این کشور، مناسب نباشد.
منتقدان در جریان فرآیند تائید صلاحیت وی به سخنان انتقادآمیزش در مورد اسلام اشاره کردند و گفتند که وی به همین دلیل، فردی مناسب برای ایده آل های آمریکایی در خارج از کشور نیست.
در این میان، برخی مقام های اطراف پمپئو به سفر خاورمیانه ای وی خوش بین هستند و این طور می اندیشند که بالاخره فردی در وزارت امور خارجه آمریکا روی کار آمده است که می تواند به نمایندگی از رئیس جمهوری سخن گوید.
پمپئو قرار است امروز (شنبه) در عربستان با عادل الجبیر همتای سعودی خود دیدار و گفت و گو و سپس در ضیافت شامی با حضور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شرکت کند.
محمد بن سلمان، همچون ترامپ و پمپئو، مخالف سرسخت ایران است. رئیس جمهوری آمریکا همچنین از ریاض می خواهد از عملیات تحت هدایت واشنگتن در سوریه حمایت بیشتری به عمل آورد.
وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان، برای گفت و گو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی رفته و از آنجا راهی اردن می شود.
به گزارش خطرنگار، دونالد ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید همواره خواستار خروج از برجام بوده است و کشورهای اروپایی همراه با روسیه و چین بارها درباره پیامدهای این مساله به واشنگتن هشدار داده اند. رئیس جمهوری آمریکا قرار است ۲۲ اردیبهشت ماه، تصمیم خود در مورد تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران را اعلام کند. وی ۲۲ دی ماه سال گذشته برای سومین بار، تعلیق تحریم های هسته ای ایران را به مدت سه ماه تمدید کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۰ بار پایبندی ایران به برجام را تائید کرده است.
اروپام**۹۱۰۹**۱۴۸۵

انتهای پیام /*


سیاسی


پمپئو


خاورمیانه


برجام

نظرات بسته شده است.