از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 20088

152 بازدید

به نوشته روز چهارشنبه این روزنامه، مقاومت پاریس برابر فشارهای آمریکا در حالی است که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا اتحادیه اروپا را برابر دو گزینه یعنی حمایت از آمریکا یا به ادعای این کشور باقی ماندن در یک توافق اشتباه قرارداده است.الحیات اضافه کرد: دیدار تیلرسون با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه […]

به نوشته روز چهارشنبه این روزنامه، مقاومت پاریس برابر فشارهای آمریکا در حالی است که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا اتحادیه اروپا را برابر دو گزینه یعنی حمایت از آمریکا یا به ادعای این کشور باقی ماندن در یک توافق اشتباه قرارداده است.
الحیات اضافه کرد: دیدار تیلرسون با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در پاریس دوستانه بود، اما لودریان در سخنانی گفت: در یک مساله اساسی اتفاق نظر داریم و آن پایبندی به توافق هسته ای است.
وی افزود: زمانی که ایران به توافق پایبند بوده و آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام کرده که تهران به این توافق پایبند است، دلیلی برای تایید نکردن آن وجود ندارد و امضا کنندگان این توافق باید به سخنان خود پایبند باشند. زمانی که توافق امضا می شود، همه امضا کنندگان باید به آن متعهد باشند و تیلرسون این مسله را درک می کند.
وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت: دولت آمریکا توپ را به میدان کنگره و اروپایی ها می اندازد و از آنها می خواهد که توافق هسته ای را اصلاح کنند درحالی که روسیه و چین نیز این توافق را امضا کرده اند.
مایک پنس در سخنان خود در کنست رژیم صهیونیستی بار دیگر اعلام کرد که در صورت اصلاح نشدن توافق هسته ای امضا شده با ایران، آمریکا از این توافق خارج خواهد شد.
الحیات نوشت: اظهارات پنس درحالی است که مسئولان ایرانی از جمله ‘علی شمخانی ‘ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد که توان موشکی ایران برای بازدارندگی از تهدیدات است و کشورش هیچ گونه مذاکره درباره آن و توافق هسته ای را با هیچ کشوری نخواهد پذیرفت.
شبد**خاورم**۹۳۶۶**۱۳۷۹
مترجم: صغری رحیمی** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*


سیاسی


فرانسه


ایران


توافق هسته ای

نظرات بسته شده است.