یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ امروز
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، کتاب «فواصل سینما» درباره رابطه میان سینما، سیاست، فلسفه و نظریه هایی سینما است که از طریق آن می توان فلسفه و سیاست را از زاویهای تازه مشاهده کرد.
این کتاب حاصل تاملات و اندیشه های یکی از مهمترین فیلسوفان معاصر جهان است که از او میتوان به عنوان یک سینه فیل نیز یاد کرد؛ یک شیفته و عاشق سینما که دنیای تصویر برای او مکانی است تا به اندیشه ورزی بپردازد.
«فواصل سینما» یک نگاه است؛ نگاهی که ادعا دارد سینما صرفاً یک بازتولید مکانیکی نیست بلکه راهی است که میتوان در آن جهان و انسان را به کمک تصاویر و واژههای رویایی شناخت.
کتاب «فواصل سینما» از سه بخش تشکیل شده که بخش نخست کتاب شامل دو مقاله سرگیجه سینمایی؛ هیچکاک تا ورتوف و همچنین موشت و پارادوکس های زبان تصویر است.
فصل دوم نیز شامل دو مقاله هنر برای هنر؛ فنون شاعری مینلی و پیکر فیلسوف و فیلمهای فلسفی روسلینی است.
فصل آخر که از عنوان آن نیز میتوان فهمید به جایگاه سیاست و رویکرد سیاسی در فیلم میپردازد و شامل مقاله مکالمه پای آتش؛ اشتراب و دیگران و مقاله سیاست پدرو کاستا است.
این کتاب با ترجمه اسدالله غلامعلی در ۱۷۰ صفحه توسط نشر ورا منتشر شده است.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۸۲۳
انتهای پیام /*