از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84888

121 بازدید

به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب متشکل از ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد برای شرکت در آزمون دکتری سال ۹۸ دانشگاهها ثبت نام کردند.بر اساس آمارها، ۴۲٫۹۶ درصد داوطلبان را زنان و ۵۷٫۰۴ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می […]

به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب متشکل از ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد برای شرکت در آزمون دکتری سال ۹۸ دانشگاهها ثبت نام کردند.
بر اساس آمارها، ۴۲٫۹۶ درصد داوطلبان را زنان و ۵۷٫۰۴ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.

**۱۸ هزار غائب کنکور دکتری ۹۸
آمار ثبت نام کنندگان در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸، نسبت به تعداد داوطلبان سال ۹۷ همین کنکور، ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است، به گونه ای که از ۲۳۱ هزار و ۳۹۱ متقاضی شرکت در آزمون پارسال به ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خطرنگار، با اشاره به رقم دقیق داوطلبانی که کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ۹۸ را دریافت کردند، گفت: از بین ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب، تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر کارت خود را دریافت کردند و ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر بدون دریافت کارت، غائبان قطعی این آزمون محسوب می شوند.
به گزارش خطرنگار، این درحالیست که ممکن است برخی داوطلبانی که کارت ورود به آزمون خود را دریافت کرده اند به دلایل مختلف، موفق به حضور در جلسه آزمون نشوند و آمار نهایی غائبان آزمون از جمع آنها و داوطلبانی که کارت ورود به آزمون نگرفته اند، محاسبه خواهد شد.

** آمار داوطلبان گروه های آزمایشی دکتری
در آزمون دکتری امسال، در گروه علوم انسانی ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ داوطلب در ۶۲ کد رشته امتحانی، در گروه علوم پایه ۱۷ هزار و ۴۷۹ داوطلب در ۴۶ کد رشته امتحانی، در گروه فنی و مهندسی ۳۴ هزار و ۶۴۰ داوطلب در ۶۰ کد رشته امتحانی، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۰ هزار و ۴۸۵ داوطلب در ۳۵ کد رشته امتحانی، در گروه هنر ۹ هزار و ۸۸۴ داوطلب در ۷ کد رشته امتحانی، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۹۹ داوطلب در ۲۶ کد رشته امتحانی و در گروه زبانهای خارجی، ۴ هزار و ۳۳۰ داوطلب با ۹ کد رشته امتحانی (۲۴۵ کد رشته امتحانی) به رقابت پرداختند.

**زمان انتشار نتایج آزمون
پس از برگزاری آزمون متمرکز مرحله اول توسط سازمان سنجش آموزش کشور، کارنامه ای شامل نمرات خام، تراز، نمره کل و سایر شاخص های پذیرش داوطلبان در کنکور، هفته آخر فروردین ماه ۹۸ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.
متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند، بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۸ نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند.
داوطلبان با توجه به کد رشته محل های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی (آزمون عمومی) که با هماهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین خواهد شد به کد رشته محل های حائزِ حدنصاب معرفی می شوند.

** شرایط پذیرش نهایی
پذیرش نهایی دوره دکتری، از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بر اساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز) و نتیجه مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی) مشخص خواهد شد.
همچنین بررسی مدارک یا هر روش دیگر مطابق با آیین نامه های مربوط بر اساس شیوه نامه های ابلاغی، با توجه به اولویت کد رشته محل های انتخابی، ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب انجام می گیرد و فهرست پذیرفته شدگان، استخراج می شود.
طبق برنامه زمانی پیش بینی شده، نتایج نهایی آزمون ورودی دوره دکتری سال ۹۸، دهه اول شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
آزمون داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ صبح امروز، سوم اسفندماه در ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.
**۹۴۹۲** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


سازمان سنجش


کنکور دکتری


غائبان آزمون

نظرات بسته شده است.