از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84681

114 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از نشریه ‘تایمز او ایندیا’، در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل به نام گروه تروریستی جیش محمد با رهبری مسعود اظهر اشاره شده است.شورای امنیت دارای ۱۵ کشور عضو است. چین به عنوان یکی از اعضای دائم این شورا دارای حق وتو می باشد و تاکنون بارها با تلاش های […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از نشریه ‘تایمز او ایندیا’، در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل به نام گروه تروریستی جیش محمد با رهبری مسعود اظهر اشاره شده است.
شورای امنیت دارای ۱۵ کشور عضو است. چین به عنوان یکی از اعضای دائم این شورا دارای حق وتو می باشد و تاکنون بارها با تلاش های هند جهت قرار دادن نام مسعود اظهر در لیست تروریستی سازمان ملل مخالفت کرده است.
شورای امنیت همچنین از جامعه بین الملل درخواست کرد تا به صورت فعال با دولت هند جهت مجازات عاملان این حادثه همکاری کنند.
انتشار بیانیه شورای امنیت تنها چند روز پس از دیدار ‘ملیحه لودهی’ نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با ‘آنتونیو گوترش’ دبیرکل و سایر مقامات این سازمان جهت توضیح در مورد افزایش تنش ها در منطقه پس از حمله کشمیر، اتفاق می افتد.
این درحالی است که فرانسه اعلام کرده است به زودی یک طرح پیشنهادی برای ممنوع کردن فعالیت رهبر گروه جیش محمد را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.
دبیرکل سازمان ملل متحد نیز حمله تروریستی هند را به شدت محکوم کرده است.
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: آنتونیو گوترش با نگرانی وضعیت جنوب آسیا را دنبال کرده است. وی به شدت حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی هند در منطقه پلوامای کشمیر را محکوم می کند.
در عملیات تروریستی ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) به اتوبوس حامل افسران نظامی هند در نزدیکی مرز کشمیر با یک خودرو حامل ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره بیش از ۴۰ نفر کشته شدند.
گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفته است و عامل این حمله انتحاری را ‘عادل احمد دار’ معرفی کرده است.
این بزرگ ترین حمله تروریستی در جامو و کشمیر محسوب می شود. در سال ۲۰۱۶ حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر اوری به کشته شدن ۱۹ سرباز هندی منجر شد. این حمله دلیلی بود تا دولت هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از ۳۵ شبه نظامی و ۹ نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
هند گروه تروریستی جیش محمد را طراح اصلی حمله تروریستی سال ۲۰۱۶ به پایگاه هوایی پتانکت که در آن هفت نظامی هندی کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند ، می داند.
شبک**آساق**۲۶۷**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


سیاسی


هند


سازمان ملل


حمله کشمیر

نظرات بسته شده است.