از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78855

33 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته معرفی مدیرعامل جدید شرکت برق بود که با تقدیر از زحمات «علیمراد مرادی مجد» ؛ «امیدعلی مرادی» از به عنوان مدیر جدید این شرکت معرفی شد.مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به خدمات ۴۰ ساله این […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته معرفی مدیرعامل جدید شرکت برق بود که با تقدیر از زحمات «علیمراد مرادی مجد» ؛ «امیدعلی مرادی» از به عنوان مدیر جدید این شرکت معرفی شد.
مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به خدمات ۴۰ ساله این شرکت در استان کرمانشاه گفت: در آغاز انقلاب اسلامی تنها ۱۰۲ روستای استان از نعمت برق برخوردار بودند در حالی که این آمار اکنون به ۲ هزار و ۵۴۳ روستا رسیده که پوشش تقریباً صد درصدی است.
به گفته مرادی مجد، تعداد مشترکان برق استان کرمانشاه از ۶۸ هزار مشترک در سال ۱۳۵۷ به ۷۶۰ هزار مشترک در سال ۹۷ رسیده؛ همچنین مشترکان کشاورزی از ۴۳ به هفت هزار و ۵۰۰ مشترک و مشترکان صنعتی از ۶۴ به ۲ هزار و ۸۰۰ مشترک افزایش یافته است.

** مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه معرفی شد
امید قادری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه معرفی شد.
در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، از خدمات جلیل بالایی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قدردانی شد.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه محور توسعه استان از کشاورزی و صنعت به گردشگری، تجارت و خدمات تغییر دادیم، اظهار کرد: با حمایت مدیر ارشد استان نظام بودجه ای به سمت گردشگری سوق پیدا کرد و در سال ۹۶ اعتبار ۴۵ میلیارد تومان به گردشگری استان تخصیص صدردرصد یافت که بیش از هشت سال ما قبل آن بود.

** تقدیر رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل از استاندار کرمانشاه
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در دیدار با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با زلزله ‌زدگان این استان اظهار همدردی کرد و گفت: مدیریت آقای بازوند در این زلزله قابل تقدیر و تحسین است.
خانم ماریا دوتسنکو در دیدار با استاندار کرمانشاه افزود: شما ظرفیت های خیلی خوبی برای بازسازی در روستاها و شهرهای استان کرمانشاه داشتید.
استاندار کرمانشاه هم در این دیدار با تشکر از حمایت سازمان ملل در جریان زلزله آبان ۹۶ در این استان اظهار داشت: در این زلزله ۱۰۴ هزار واحد مسکونی آسیب جزیی و کلی دیدند که تاکنون حدود ۷۷ هزار واحد آن تعمیر و بازسازی شده است.
هوشنگ بازوند افزود: بازسازی روستاها حدود ۹۰ درصد و بازسازی مناطق شهری ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌ کنیم که بازسازی مناطق روستایی تا پایان امسال و شهرها تا پایان سال ۹۸ به پایان برسد.

** نمایشگاه عکس همکاری سازمان ملل و ایران در کرمانشاه گشایش یافت
نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران از سوی جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران روز دوشنبه گذشته در مجتمع شهید آوینی کرمانشاه گشایش یافت.
آیین گشایش این نمایشگاه با حضور «ماریا دوتسنکو» رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حج و زیارت، کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
نمایشگاه عکس اسناد تاریخی و عکس های همکاری های سازمان ملل متحد و ایران به مدت یک هفته تا ۳۰ دی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

** انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی های کرمانشاه برگزار شد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کرمانشاه و مشخص شدن اعضای اصلی، علی البدل و بازرسین این شورا خبر داد.
اصغر عظیمی مهر گفت: در این انتخابات نگار شاهمرادی ۶۱ رای، امرالله عظیمی ۴۴ رای، محمدرسول چگینی ۴۲ رای، فتاح مومنه ۴۲ رای، مصطفی محمدی ۳۷ رای، سیدعمار عزیزی ۲۱ رای و سیروس صفری ۲۱ رای را کسب کردند و به عنوان هفت عضو اصلی این شورا شناخته شدند.
خدایار رستمی با ۲۱ رای و حسین آتشکاری نیز با ۲۱ رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
همچنین پیام رمضانی با ۳۹ رای به عنوان بازرس اصلی و مریم بیگ پور تنها نیز با ۳۷ رای به عنوان بازرس علی البدل این شورا انتخاب شدند.

** سامانه «نما» در کرمانشاه راه اندازی شد
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: همزمان با سراسر کشور، سامانه «نما» در کرمانشاه برای دسترسی مالباختگان به مشخصات اموال مسروقه راه اندازی شد.
سرهنگ علیرضا مرزبانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یکی ۲ سال اخیر پلیس آگاهی ناجا تلاش کرد سامانه ای برای ثبت و استرداد اموال مسروقه در سراسر کشور راه اندازی کند که خوشبختانه این امر از امروز ( چهارشنبه ۲۶ دی) میسر شد.
وی افزود: با راه اندازی این سامانه، شرایطی برای مالباختگان فراهم شده که بتوانند به لیست اموال مسروقه ای که توسط همکارانمان در رده های مختلف انتظامی کشف شده دسترسی و سریعتر به مال خود دست یابند.
مرزبانی خاطرنشان کرد: بهتر است عموم شهروندان کد و سریال اموال خود، بخصوص اموال با ارزش را به خاطر داشته باشند تا در صورتی که به سرقت رفت بتوانند مشخصات آن را در اختیار پلیس قرار دهند تا در صورت کشف راحت تر قابل شناسایی باشد.

** پیکر مطهر یک شهید در کرمانشاه تشییع شد
پیکر مطهر سرگرد شهید «جواد مرادی» از شهدای حادثه سقوط هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی ، روز پنجشنبه گذشته در میان حزن و اندوه مردم کرمانشاه تشییع شد.
مردم و مسئولان کرمانشاه پیکر پاک این شهید را از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی تشییع و سپس در گلزار شهدای شهر کرمانشاه به خاک سپردند.
از شهید جواد مرادی یک فرزند دختر به یادگار مانده است.
یک فروند هواپیمای باری متعلق به ارتش روز دوشنبه ( ۲۴ دی) از مبدأ قرقیزستان پس از فرود اضطراری در فرودگاهی نزدیک صفادشت کرج دچار آتش‌ سوزی شد و با منزل مسکونی برخورد کرد که بر اثر آن ۱۵ تن از افسران و کارکنان ارتش به شهادت رسیدند.

** تیم زاگرس اسلام آبادغرب مقابل مس کرمان متوقف شد
تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در دیدار آغازین هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور پس از هفته ها پیروزی، این بار مقابل میزبان خود مس کرمان متوقف شد.
تیم های زاگرس و مس عصر روز پنجشنبه در کرمان به مصاف یکدیگر رفتند که ۲ تیم پس از ۶۰ دقیقه تلاش در نهایت به تساوی ۲۷ بر ۲۷ رضایت داده و امتیازات را تقسیم کردند.
این دومین تساوی تیم زاگرس در ۱۱ مسابقه ای بوده که تاکنون برگزار کرده و در ۹ دیدار دیگر توانسته با اقتدار حریفان خود را شکست دهد.
تیم زاگرس اسلام آبادغرب با این تساوی ۲۰ امتیازی و همچنان به صدرنشینی خود ادامه داد، تیم مس کرمان نیز با ۱۱ امتیاز رده پنجمی خود را حفظ کرد.

** نخستین برف زمستانی کرمانشاه را سپید پوش کرد
نخستین برف زمستانی شهر کرمانشاه را سپید پوش کرد تا چهره زیبایی به مرکز استان ببخشد.
بارش برف که پنجشنبه شب و با سرد شدن هوا به تدریج در شهر کرمانشاه آغاز شده بود به تدریج تا اواسط صبح جمعه ادامه یافت تا چهره شهر کاملا سپید پوش شود.
بارش اولین برف زمستانی که در آخرین جمعه دی ماه اتفاق افتاد ، طراوت دیگری به شهر کرمانشاه بخشیده و با وجود سرد بودن هوا بسیاری از افراد را به بیرون از منزل خود کشانده است.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف در بسیاری از نقاط استان گفت: طبق اعلام ایستگاه های هواشناسی، صحنه با میانگین بارش ۱۱ سانتی متر، بیشترین بارش برف را به خود اختصاص داده است.
علی محمد زوراوند اظهار داشت: پس از شهرستان صحنه، شهرهای هلشی و پاوه با ۱۰ سانتی متر در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند، ضمن اینکه بارش برف در شهر دالاهو نیز به هشت سانتی متر رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین ارتفاع برف در ماهیدشت به هفت سانتی متر، کنگاور ۶ سانتی متر، کرمانشاه پنج سانتی متر، حمیل سه سانتی متر و اسلام آبادغرب نیز پنج سانتی متر رسیده است.

** انقلاب اسلامی ملت ایران را از وابستگی به خارج نجات داد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، خوداتکایی و تکیه بر توان داخلی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران دانست و گفت: ایران اسلامی امروز وابستگی به دیگر کشورها ندارد و مستقل است.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است.
وی اظهار داشت: امروز به برکت اسلام و انقلاب نه تنها در منطقه بلکه در تمام دنیا با اقتدار کامل بر آرمان‌های خود ایستاده ایم و در راه پیشرفت و توسعه گام بر می داریم.
خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های خود، اتکای اصلی جمهوری اسلامی را به مردم دانست و گفت: پشتیبان اصلی این انقلاب و نظام، ملت ایران هستند.
۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


رویدادهای هفتگی کرمانشاه


برف


استانداری

نظرات بسته شده است.