از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 58572

69 بازدید

رقابت های فوتبال دسته یک کشور در حالی هفته نخست خود را از شنبه ۲۰ مرداد آغاز می کند که بیش از پنج سال است که هواداران فوتبال در فارس در حسرت داشتن یک تیم لیگ برتری بسر می برند.در زمانی نه چندان دور استان فارس ۲ تیم با نام های برق و فجر در […]

رقابت های فوتبال دسته یک کشور در حالی هفته نخست خود را از شنبه ۲۰ مرداد آغاز می کند که بیش از پنج سال است که هواداران فوتبال در فارس در حسرت داشتن یک تیم لیگ برتری بسر می برند.
در زمانی نه چندان دور استان فارس ۲ تیم با نام های برق و فجر در لیگ برتر فوتبال کشور داشت که دراین دوران فوتبال این استان رونق بسیار زیادی داشت و شور و شوق بسیاری برروی سکوی ورزشگاه های حافظیه ، دستغیب و شهدای ارتش بوجود آمده بود و تیم های مختلف ملی هم چندین بازیکن از فارس داشتند.
واگذاری غیرکارشناسی تیم های دولتی به بخش خصوصی دریک مقطع سبب شد تیم برق شیراز ۷۵ ساله به ناکجاآباد برود و هم اینک دیگر نامی از تیم محبوب نارنجی پوش شیرازی نیست تا پروژه واگذاری تیم ها به بخش خصوصی بر اساس اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها با شکست مواجه شود.
روزگاری ورزشگاه ارتش و حافظیه به عنوان قلعه عقاب های کشور شهرت داشتند که فتح این قلعه برای تیم های بزرگ و مطرح کشور بسیار سخت بود و آنها حساب جداگانه ای برای تیم های شیرازی باز کرده بودند.
هم اینک ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس ( میانرود ) شیراز پس از ۲۲ سال آماده پذیرایی تیم های لیگ دسته یک کشور است و باید منتظر ماند و دید در پایان این رقابت ها شیرازی ها جشن صعود ۵۰ هزار نفری تیم شهرشان به لیگ برتر را خواهند گرفت و یا اینکه انتظارها ۶ ساله خواهد شد.
تیم فجر سپاسی که در لیگ فصل گذشته تا آستانه صعود به لیگ برتر پیش رفت برای فصل جدید لیگ کار خود را دیر آغاز کرد و به نظر می رسید برای اجرای برنامه سه ساله خود در سال دوم بهتر عمل کند.
دست اندرکاران این تیم در فصل جدید ابتدا پس از مدت ها انتظار وحید رضایی را جانشین علی کلانتری به عنوان مربی کردند اما هرگز این مربی به سر تمرین فجر نیامد تا متولیان باشگاه به فکر مربی دیگری باشند و سرانجام در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز مسابقات باقی مانده بود مجید صالح مربی سابق تیم های سایپا و استقلال تهران را به عنوان سرمربی انتخاب شد.
دیر بسته شدن تیم و انتخاب دیرتر مربی شاید بهانه ای باشد برای سرمربی جدید این باشگاه تا در صورت نگرفتن نتیجه آن را عنوان کند.
فجر سپاسی که یک تیم نظامی است و بودجه ای خوبی هم ندارد همیشه به دنبال گرفتن بازیکنان سرباز است که این امر در پایان هر فصل شاهد تغییر و تحول زیادی آن است و این معضل با برنامه سه ساله صعود تیم به لیگ برتر منافات زیادی دارد.
امسال هم فجری ها چند بازیکن خوب سرباز را به خدمت گرفته اند و در کنار آنها نیز چند بازیکن آزاد دیده می شود و چند بازیکن خوب فصل گذشته هم از این تیم جدا شده اند.
شاگردان مجید صالح در نخستین هفته از فصل جدید لیگ دسته یک، بیستم مرداد ماه در کرج به مصاف تیم اکسین این شهر می روند که در لیگ گذشته از مدعیان صعود بود.

** برق جدید شیراز با نام تیم قشقایی در لیگ شرکت می کند
دیگر نماینده استان فارس تیم قشقایی شیراز است که با حذف تیم پرسپولیس در جام حذفی تاریخ ساز شد و درآن زمان ها اعتباری خوب در فوتبال کشور کسب کرد اما این تیم در ادامه با فراز و نشیب های زیادی همراه شد و به سبب مشکلات مالی همچنان در لیگ دسته دوم کشورباقی ماند و یک زمان هم صدای انحلال این تیم که طرفداران زیادی دارد به گوش رسید.
به نظر می رسد که کار انتقال امتیاز تیم برق جدید شیراز به تیم قشقایی هنوز به صورت قانونی طی نشده چرا که سازمان لیگ فوتبال کشور در برنامه فصل جدید لیگ دسته یک کماکان نام تیم برق جدید شیراز را ذکر کرده است.
با این حال دست اندرکاران تیم قشقایی،تیمشان را برای حضور در لیگ دسته اول بسته اند و ابتدا با اصغر اکبری که در دسته دوم این تیم را همراهی می کرد کارشان را آغاز کردند اما پس از چند هفته اصغر اکبری این تیم را ترک کرد و مهرداد شکاری مربی سابق تیم برق شیراز جایگزین اوشد تا نماینده قشقایی ها هم مانند تیم فجر دچار تحول شود.
تیم قشقایی و یا برق جدید شیراز در هفته نخست رقابت های لیگ دسته یک کشور بیست و یکم مرداد ماه در ورزشگاه پارس میزبان تیم مس رفسجان است.
در رقابت های فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم حضور دارند و پس از انجام ۳۴ بازی سرانجام تیم های اول و دوم جدول به لیگ برتر فصل ۹۸ صعود خواهند کرد.
۷۳۶۸ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*


ورزش


فوتبال


دسته یک


فجر و برق

نظرات بسته شده است.