از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78935

395 بازدید

به گزارش شنبه شب خطرنگار، به نقل از رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای، ادامه تجاوز نظامی ائتلاف آمریکایی و هدف قراردادن غیر نظامیان را به شدت محکوم کرد.در این بیانیه همچنین تخریب زیر ساخت ها، مراکز اقتصادی، خدماتی، نفتی و گازی و نیز اموال عمومی در سوریه محکوم شده است.بیانیه […]

به گزارش شنبه شب خطرنگار، به نقل از رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای، ادامه تجاوز نظامی ائتلاف آمریکایی و هدف قراردادن غیر نظامیان را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه همچنین تخریب زیر ساخت ها، مراکز اقتصادی، خدماتی، نفتی و گازی و نیز اموال عمومی در سوریه محکوم شده است.
بیانیه وزارت خارجه سوریه، حمله روز گذشته جنگنده های ائتلاف آمریکایی به روستای الباغوز فوقانی در استان دیرالزور را محکوم کرده است. در این حمله دست کم ۲۰ غیر نظامی از جمله چند زن و کودک کشته شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است: جنگنده های ائئلاف آمریکایی روز گذشته ده ها خانواده را که در حال فرار از مناطق تحت تصرف تروریست های داعش بودند، هدف قرار داد.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت ۲۰۱۴ (مرداد ۱۳۹۳) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور تخریب شده است.
دمشق در نامه هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار توقف فوری حملات و کشتار مردم سوریه از سوی نیروهای ائتلاف و ایجاد ساز و کاری مستقل برای تحقیق درباره این جنایات و نیز مجازات عاملان آن شده است.
شبد**۱۴۸۰**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سوریه


ادامه حملات ائتلاف آمریکایی


وزارت خارجه

نظرات بسته شده است.