از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64809

313 بازدید

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خطرنگار، از بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، این فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان جهان اسلام فرصت مناسبی است تا کنار دانشمندان برجسته جهان اسلام تحقیقات علمی خود را انجام دهند.این فرصت تحقیقاتی برای ارتقای سطح علمی دانشجویان جهان اسلام و ایجاد فرصت‌ هایی برای کسب تجربه‌ای جدید با استفاده […]

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خطرنگار، از بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، این فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان جهان اسلام فرصت مناسبی است تا کنار دانشمندان برجسته جهان اسلام تحقیقات علمی خود را انجام دهند.
این فرصت تحقیقاتی برای ارتقای سطح علمی دانشجویان جهان اسلام و ایجاد فرصت‌ هایی برای کسب تجربه‌ای جدید با استفاده از ظرفیت‌های علمی جهان اسلام، به سرپرستی پروفسور جکی یینگ؛ برگزیده نخستین دوره جایزه مصطفی (ص) فراهم شده است.
داوری برای برگزاری این فرصت تحقیقاتی که از ماه ژوئن تا آگوست ۲۰۱۸ (اواخر خرداد تا اواسط مرداد) برگزار شد، طی دو مرحله داوری و براساس شاخص‌های علمی و سوابق تحصیلی و تحقیقاتی متقاضیان، داوران منتخب نهایی را انتخاب کردند.
براین اساس در مرحله نخست داوری، بخش علمی بنیاد مصطفی (ص) آثار ارسالی دانشجویان را بررسی کرده که ۱۶ اثر از آنها به مرحله دوم راه پیدا کردند.
آزمایشگاه نانوزیستی (NBL) به سرپرستی پروفسور جکی یینگ مرحله دوم داوری را انجام داد که پس از مصاحبه با متقاضیان، در نهایت یک نفر از مصر توانست به این فرصت تحقیقاتی راه پیدا کند.
منتخب این دوره از فرصت تحقیقاتی عصام رضوان حلمی بریقع برای حضور در این فرصت تحقیقاتی از مرداد تا مهر سال جاری، به کشور سنگاپور اعزام شد.
این جایزه با هدف برداشتن گام های موثر در راستای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام، هر دو سال یکبار به دانشمندان مسلمان برگزیده در سراسر دنیا اهدا می شود.
جایزه مصطفی (ص) به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتری اعطا می‌شود که اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق خلق کرده باشند و افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری باشند و اثر آنها زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.
این جایزه در دور اول (سال ۹۴) به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پروفسور جکی یینگ از سنگاپور و عمریاغی شیمیدان برجسته اردنی تعلق گرفت.
دور دوم جایزه مصطفی (سال ۹۶) به پروفسور سامی ارول گل نبی در رشته رایانه، الکترونیک و ریاضی دان کاربردی اهل ترکیه و محمدامین شکراللهی دانشمند علوم رایانه و ارتباطات‌ ایرانی ساکن سوئیس اهدا شد.
بر پایه این خبر، برای ارتقای سطح علمی دانشجویان کشورهای اسلامی و ایجاد فرصت هایی برای کسب تجربه‌ای جدید در سطح بین الملل با استفاده از ظرفیت های علمی جهان اسلام، فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان این کشورها فراهم شده است.
دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) و آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور طی همکاری مشترک، ۵ فرصت تحقیقاتی دوماهه به دانشجویان کشورهای اسلامی ارائه می‌دهند.
دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد زیر ۲۴ سال مسلط به زبان انگلیسی که در رشته‌های مرتبط با روش‌های جدید ذخیره سازی انرژی، اندام تراشه‌ها و میکرو تراشه‌ها، سنسورهای هوشمند در آلودگی‌های محیط زیستی و صنایع غذایی، کیت‌های تشخیص قابل حمل برای بیماری‌های واگیردار و پاتوژن‌های غذای، مواد زیست سازگار برای کشت سلول و استفاده در موارد پزشکی و ابزار دقیق در حوزه انتقال دارو فعالیت داشتند، می‌توانستند با ارسال رزومه علمی خود در این دوره شرکت کنند.
بیش از ۸۰۰ دانشجو از کشورهای پاکستان، عراق، مراکش، لبنان، مصر، الجزایر، صربستان فلسطین، یمن، سودان، مجارستان ،اندونزی، چین، بنگلادش، ترکیه، افغانستان، میانمار، و ایران برای شرکت در این فرصت تحقیقاتی ۲ ماهه درخواست دادند.
بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) قصد دارد با همکاری برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) و دانشمندان برجسته جهان اسلام این فرصت تحقیقاتی را در دوره‌های آتی نیز برگزار کند.
علمی**۹۱۵۷**۱۴۴۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


علم و فناوری ایران


جایزه مصطفی (ص)

نظرات بسته شده است.