از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 28580

144 بازدید

به گزارش خطرنگار، از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، خانم «ماریا پیچوونویچ» وزیر امور خارجه کرواسی در دیدار با محمد جواد ظریف گفت: ایران و کرواسی روابط سنتی و مستحکمی از گذشته دارند. دیدار شما از کرواسی موجب تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد شد. وی افزود: در سفر […]

به گزارش خطرنگار، از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، خانم «ماریا پیچوونویچ» وزیر امور خارجه کرواسی در دیدار با محمد جواد ظریف گفت: ایران و کرواسی روابط سنتی و مستحکمی از گذشته دارند. دیدار شما از کرواسی موجب تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد شد.
وی افزود: در سفر رئیس جمهوری کرواسی به ایران توافقات خوبی به امضاء رسید و حضور شما با یک هیات اقتصادی مهم یکی از نشانه های اجرایی شدن آن توافقات است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر عزم ایران بر گسترش بدون محدویت روابط دو کشور در همه زمینه ها و مرور زمینه های همکاری بر اجرایی شدن توافقات این سفر تاکید کرد.
گفت وگو و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله برجام، مبارزه با خشونت، تروریسم و افراطی گری در تمام مناطق جهان، بحران در سوریه و یمن، شرایط جاری در افغانستان و بالکان از دیگر محورهای گفت و گوی دو مقام بود.
وزیران امور خارجه ایران و کرواسی ضمن مرور وضعیت روابط دو کشور در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توافقات انجام شده در سفرهای مقامات دو کشور بر تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها و سطوح تاکید کردند.
وزیر خارجه کشورمان، امروز – پنجشنبه – همچنین با رییس جمهوری، نخست وزیر، وزیر کار، وزیر اقتصاد و رییس مجلس کرواسی دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت وگو کرده بود.
به گزارش خطرنگار، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دوشنبه (هفتم اسفندماه) به همراه هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی سفر دوره ای خود به صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی را آغاز کرد و در نخستین مرحله از این سفر عازم بلگراد (پایتخت صربستان) شد.
دیدار با رئیس جمهوری، نخستن وزیر، رئیس مجلس و همچنین وزیر امور خارجه صربستان از برنامه های ظریف در بلگراد بود.
وی در این دیدارها درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه تهران – بلگراد تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه همچنین در صربستان در همایش مشترک تجاری دو کشور با حضور سه تن از وزرای دولت صربستان، رییس اتاق بازرگانی صربستان و بیش از ۷۰ شرکت بزرگ صربی و ایرانی شرکت و سخنرانی کرد.
ظریف پس از صربستان، شامگاه سه شنبه (هشتم اسفند) عازم «صوفیا» پایتخت بلغارستان شد.
وی برنامه کاری خود را در صوفیا با دیدار«رومن رادف» رئیس جمهوری بلغارستان آغاز کرد و پس از آن نیز با نخست وزیر، وزیر اقتصاد و همچنین رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
سیام**۱۷۵۱**۱۰۲۱

انتهای پیام /*


سیاسی


محمد جواد ظریف


ماریا پیچوونویچ


برجام

نظرات بسته شده است.