از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 45629

123 بازدید

احمدرضا احمدی روز شنبه در گفت و گو با خطرنگار، هزینه اجرای طرح قطار شهری بهارستان از ابتدا تاکنون را ۱۵۰میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: اعتبارات این طرح باید از محل منابع ملی تامین می شد اما ۷۵میلیارد تومان از منابع ملی و مابقی با فروش اراضی تامین شده است. وی با ابراز امید […]

احمدرضا احمدی روز شنبه در گفت و گو با خطرنگار، هزینه اجرای طرح قطار شهری بهارستان از ابتدا تاکنون را ۱۵۰میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: اعتبارات این طرح باید از محل منابع ملی تامین می شد اما ۷۵میلیارد تومان از منابع ملی و مابقی با فروش اراضی تامین شده است.
وی با ابراز امید از پایان این طرح در دولت دوازدهم افزود: بودجه شرکت عمران سال گذشته جدا از پروژه قطار شهری ۱۱۰ میلیارد تومان بود که ۶۲ درصد آن محقق شد و پیش بینی می شود در سال ۹۷ این بودجه به ۱۴۰میلیارد تومان برسد و درتلاش هستیم امسال بالای ۷۰درصد آن محقق شود.
وی ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد از زیر سازی و ۱۰ درصد روسازی قطار شهری بهارستان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان افزود: قطار شهری بهارستان علاوه بر مسائل مالی در بخش فنی نیز باید به خط یک قطار شهری اصفهان وصل شود که مستلزم بررسی و تائید همه جانبه ابعاد فنی و مهندسی است.
وی گفت: از سوی دیگر این طرح دارای دو معارض دولتی است که با تشکیل کار گروه تلاش می شود در آینده نزدیک این مشکل حل شود.
شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای اقماری اصفهان است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی این خطه قرار گرفته است.
عملیات اجرایی طرح خط قطار شهری اصفهان- بهارستان به طول ۱۴.۷ کیلومتر شامل زیرسازی و ابنیه از سال ۱۳۹۰ آغازشد و هم اکنون در مرحله ریل گذاری است.
با اتصال قطار شهری بهارستان به خط شمالی – جنوبی اصفهان در محل صفه ، اهالی این خطه قادر به استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری کلانشهر اصفهان خواهند بود.
خط شمالی – جنوبی قطار شهری اصفهان از سه راهی ملک شهر از شمال این شهر آغاز و پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب اصفهان ختم می شود.
در این خط ۲۰ ایستگاه وجود دارد و بهره برداری از آن سال گذشته آغاز شد.
ت/۷۱۴۱ / ۶۰۲۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


حمل و نقل


قطار شهری


بهارستان


اصفهان

نظرات بسته شده است.