از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 30993

319 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علوی نماینده مردم سنندج در ادامه جلسه علنی عصر امروز – سه شنبه – مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح عباس آخوندی افزود: وزیر راه و شهرسازی در دوره مسئولیت در این وزارتخانه اقدامات بسیار مثبت و خوبی را انجام داده است.وی ادامه داد: بخش راه و شهرسازی علاوه […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علوی نماینده مردم سنندج در ادامه جلسه علنی عصر امروز – سه شنبه – مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح عباس آخوندی افزود: وزیر راه و شهرسازی در دوره مسئولیت در این وزارتخانه اقدامات بسیار مثبت و خوبی را انجام داده است.
وی ادامه داد: بخش راه و شهرسازی علاوه بر این که نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم دارد، در بعد اقتصاد مقاومتی نیز اثرگذار است.
مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: آخوندی در سال های اخیر اقدامات خوب و اساسی خصوصا در حوزه حمل و نقل انجام داده و رویه های نادرست در این حوزه را سامان داده است.
علوی در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا واقعا می توان همه مشکلات را به وزیر راه و شهرسازی منتهی کرد؟
وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی این است که در دوره های قبل بسیاری را وزارتخانه ها را تجمیع کرده اند و تجمیع آن زمان که خطای استراتژیکی مجلس بود، مشکلات امروز را به همراه دارد. به همین دلیل است که امروز وقتی کشتی سانچی دچار سانحه می شود نمی دانیم متولی وزارت صنعت یا وزارت راه است.
نماینده مردم سنندج در مجلس اضافه کرد: قانون، رویه و دستورالعمل ها مشکل دارد نه افراد، ما نباید همه مشکلات را مستمسک به یک فرد کنیم.
علوی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی ۵۵ هزار نیرو و ۱۷ معاونت دارد که اداره آن کار ساده ای نیست.
وی یادآور شد: مشکل اساسی این است که ناوگان هوایی و ریلی کشور فرسوده است و ربطی به وزیر ندارد چرا همه موضوعات را به وزیر مرتبط می کنیم.
نماینده مردم سنندج در مجلس دهم با یادآوری کسری بودجه ۱۶۵ هزار میلیارد تومان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه برای سال آینده ۱۷۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، ولی تنها پنج هزار میلیاد تومان در اختیار آن قرار داده شده است، وقتی این رقم تامین نمی شود، معلوم است که مشکلات زیادی ایجاد می شود.
وی افزود: اخیرا یک هواپیمای ترکیه‌ای سقوط کرده، کیست که از مرگ تعدادی در سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج متاثر نشود، کیست که در حادثه سانچی متاثر نشود و چه کسی است که در حادثه آن دو قطار متاثر نشود، اینها همه خانواده ما هستند ولی قبول کنیم بخش زیادی مربوط به وزیر و وزارتخانه نیست.
نماینده مردم سنندج در مجلس ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته شش درصد هزینه‌های راهسازی مربوط به هزینه تعمیر جاده‌هاست، این هزینه در ایران زیر نیم درصد است، در بحث ناوگان هوایی هم این‌چنین است.
علوی ادامه داد: سیستم کنترل ما فرسوده است، ما تحریم بودیم، اینها نیاز به بودجه کلان دارد ولی متاسفانه بودجه زیادی وجود ندارد.
وی گفت: در بحث شاخص ایجاد آزادراه در سال به ۳۰۰ کیلومتر رسیدیم، دستیابی به رکورد ریل‌گذاری که از ۲۳۰ کیلومتر به ۵۶۰ کیلومتر رسیدیم، عمر متوسط هواپیما به عمر مناسبی رسید، در جابجایی مسافرین هوایی از ۲۶ میلیون به ۳۳ میلیون رسیدیم.
علوی خاطر نشان کرد: همچنین موضوع افزایش توان حمل بار، توسعه ترمینال‌ها و ایجاد باندهای بیشتر در فرودگاه‌ها، اجرایی کردن خطوط‌های سریع‌السیر مانند تهران ـ قم، انجام شده است، همچنین اجرای سیاست بازآفرینی شهری با رویکرد محله محور توسط وزارت راه و شهرسازی به انجام رسیده است.
سیام*۹۱۲۱*۱۰۵۸*۳۰۶۱*۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


علوی


آخوندی

نظرات بسته شده است.