از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74062

273 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، دقایقی پیش حرکت قطار از ایستگاه قزوین به سمت رشت با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار گیلان، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن و جمعی از مدیران استانی آغاز شد.ساعاتی دیگر سوت قطار در ایستگاه رشت شنیده می […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، دقایقی پیش حرکت قطار از ایستگاه قزوین به سمت رشت با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار گیلان، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن و جمعی از مدیران استانی آغاز شد.
ساعاتی دیگر سوت قطار در ایستگاه رشت شنیده می شود.
خط آهن قزوین – رشت تا حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح خواهد شد.
برای ساخت این خط آهن از سال ۸۴، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.
خط آهن قزوین – رشت که ۱۶۴ کیلومتر طول دارد، در قالب هشت قطعه ساخته شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جدا شده است. این مسیر ریلی، از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول ۳۰ کیلومتر یک خطه ، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول ۴۰ کیلومتر دو خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک خطه است.
حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن ۱۲۰ کیلومتر و قطارهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین – رشت سالانه سه میلیون و ۳۸۱ هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن ۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن است.
در احداث این خط آهن ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر ، ۶۲ دستگاه پل خاص به طول ۹ کیلومتر و پنج ایستگاه در کوهین ، لوشان ، منجیل ، رستم اباد ، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.
برای ساخت خط آهن قزوین – رشت ۱۴ میلیون متر مکعب خاکریزی ، ۱۸ میلیون متر مکعب خاکبرداری و یک و نیم میلیون متر مکعب بتن ریزی شده است.
۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


راه آ]ن


گیلان


رشت

نظرات بسته شده است.