از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43184

109 بازدید

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی فر در نخستین نشست کارگروه «حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی» افزود: حمایت از تولید داخلی یکی از محورهای ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید در بسته حمایتی این معاونت است.نخستین نشست کارگروه حمایت […]

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی فر در نخستین نشست کارگروه «حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی» افزود: حمایت از تولید داخلی یکی از محورهای ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید در بسته حمایتی این معاونت است.
نخستین نشست کارگروه حمایت از «تبلیغات کالا و خدمات داخلی» با حضور نمایندگان نهادها و سازمان های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی و فعالان صنف تبلیغات به میزبانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و کارشناسان در این جلسه دو ساعته به تبیین دیدگاه های خود پرداختند.
سلطانی فر با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی بر لزوم پرهیز از شعارزدگی و انجام اقدامات عملی در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید با نگاه ایجابی به این حوزه وارد شد و امکانات بیشتر به کسانی اعطا شود که از کالای ایرانی حمایت می کنند.
وی از عزم راسخ دولت برای عملیاتی شدن شعار سال ۹۷ در ابعاد مختلف و آمادگی مسئولان ارشد و دستگاه‌های مختلف دولتی برای حمایت از طرح‌های مختلف مرتبط با موضوع حمایت از کالای ایرانی سخن گفت و نکاتی را در این زمینه اعلام کرد.
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال با نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» مسئولان و مردم را مخاطب قرار داده و تاکید کردند که حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی در دنبال گیری تولید ملّی است.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست نحوه حمایت از کالای ایرانی را یکی از مهم ترین مسائل این حوزه در امسال عنوان کرد و گفت: موضوع تبلیغات، یکی از مهم ترین خاستگاه های تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و خدمات داخلی و شعار سال ۹۷ است.
محمد حیدری بر استفاده مطلوب از تبلیغات و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های تبلیغاتی تاکید کرد و افزود: کارکرد اصلی تبلیغات، به حرکت درآوردن موتور اقتصادی کشور است و در صورتی که همه نهادها و تشکل های دولتی و غیردولتی اقدامات خود را به صورت هماهنگ اجرا کنند، می توان چشم انداز قابل قبولی را در حمایت از کالا و خدمات داخلی در سال ۹۷ داشته باشیم.
عباس تابش، زهرا ایران پور و سونیا پوریامین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمود دهقان طرزجانی و مهدی غلامپور رئیس و عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی، سارا اسدبیگی نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، مازیار هوشمند نماینده خانه مطبوعات کشور، مجید سروش نماینده اتاق بازرگانی ایران و هادی صادقی نماینده سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این نشست نظرات خود را بیان کردند.
کیانوش جهان پور نماینده سازمان غذا و دارو، حامد باقرزاده نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مسعود اسعدی نماینده دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی از دیگر کارشناسانی بودند که به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.
اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق شعار سال با ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های رسانه ای – تبلیغاتی، هم افزایی و عزم ملی و همگرایی دستگاه های دولتی و غیردولتی در حمایت از کالای ایرانی، عمل گرایی و پرهیز از شعارزدگی اعضا در عملکردها و اصلاح زنجیره تولید، توزیع و فروش از نکاتی بود که کارشناسان بیان کردند.
مدیریت تقاضا، رایزنی و هماهنگی برای نقش آفرینی بیشتر رسانه ملی، توسعه ارتباط مردم با حوزه صنعت و اقتصاد، تاکید بر اتخاذ روش ها و استفاده از تئوری های علمی اقتصادی در تصمیم گیری ها، بهره مندی حداکثری از فضای مجازی و تکنولوژی های نوین ارتباطی، تاکید بر تمرکز اطلاع رسانی برای کالاهای با کیفیت ایرانی، لزوم اطمینان بخشی در خصوص ایمنی و سلامت کالا و خدمات داخلی، کاهش محدودیت‌های موازی کاری و قوانین متعدد و همچنین لزوم اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر از دیگر نکاتی بود که در این نشست مطرح شد.
فراهنگ**۱۰۰۳**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد


کالای ایرانی


رسانه

نظرات بسته شده است.