از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93700

160 بازدید

به گزارش عصر روز پنج شنبه خطرنگار، الگوهای هواشناسی ورود سامانه بارشی دیگری را از اوایل هفته آینده پیش بینی می کند که می طلبد تمهیدات و تدابیر لازم برای کاهش آسیب های احتمالی در استان های خطرپذیر اتخاذ شود. ** رئیس جمهوری در راه خوزستانامروز استاندار خوزستان اعلام کرد حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی […]

به گزارش عصر روز پنج شنبه خطرنگار، الگوهای هواشناسی ورود سامانه بارشی دیگری را از اوایل هفته آینده پیش بینی می کند که می طلبد تمهیدات و تدابیر لازم برای کاهش آسیب های احتمالی در استان های خطرپذیر اتخاذ شود.

** رئیس جمهوری در راه خوزستان
امروز استاندار خوزستان اعلام کرد حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی فردا جمعه برای بررسی وضعیت سیلاب در خوزستان به این استان سفر خواهد کرد تا از نزدیک در جریان کارها قرار گیرد.
به گفته غلامرضا شریعتی تعدادی از وزرا رئیس جمهور را همراهی خواهند کرد و قرار است در این سفر از سدهای دز و کرخه بازدید کرده و وضعیت ورودی و خروجی سیلاب به این سدها را مشاهده و بررسی کند.
بر این اساس پس از بازدید از این سدها و نیز نقاط حادثه خیز استان نشست ستاد مقابله با بحران در استانداری تشکیل خواهد شد تا تصمیمات لازم برای جلوگیری از سیل احتمالی در استان گرفته شود.
شریعتی با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده تا کنون سیلاب ها در استان مدیریت شده و هیچگونه مشکلی برای شهروندان خوزستانی به وجود نیامده است در عین حال به ورودی و خروحی آب سدهای دز و کرخه اشاره کرد و گفت:در حال حاضر ورودی آب سد کرخه بیش از یک هزار و ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه است و خروجی آن تنها ۶۲۴ متر مکعب بر ثانیه می باشد همچنین ورودی سد دز ۲ هزار و ۵۸۱ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه است که به دلیل پر شدن حجم زیادی از این ۲ سد احتمالا در ساعات آتی خروجی آن افزایش می یابد.
به گفته استاندار خوزستان در حال حاضر از حجم ۲٫۶ میلیارد متر مکعبی سد دز حدود ۲٫۴ میلیارد متر مکعب آن پر شده است ضمن اینکه حجم سد کرخه نیز به بالای پنج میلیارد متر مکعب آب رسیده که کمتر از ۱۰۰ میلیون متر مکعب از حجم آن خالی مانده است
به گزارش خطرنگار، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری هم در پیامی ضمن تسلیت به جان باختن و مجروحیت تعدادی از امدادگران براثر واژگونی قایق امدادرسانی در مناطق سیل زده گمیشان استان گلستان ،فقدان امدادگران ایثارگر را خسارتی بزرگ برای جامعه عنوان کرد.

** رضا رحمانی به پویش جمعیت هلال احمر پیوست
خبر دیگر مربوط به سیل، پیوستن رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت به پویش جمعیت هلال احمر برای کمک به استان های سیل زده بود. وزیر صنعت معدن و تجارت در این زمینه گفت: سازمان هلال احمر در بحران هایی چون سیل، زلزله و حتی در جنگ تحمیلی با کمک مردم نقش موثر و انکار ناپذیری داشته است و این بار هم از کسانی که قصد کمک به سیل زدگان را دارند، درخواست می کنم با ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به سازمان هلال احمر این سازمان را برای پیشبرد اهدافش یاری کنند.
رحمانی که در اولین روزهای وقوع سیل در نامه ای به روسای سازمان های شمال و شمال شرق وزارتخانه متبوع خود از آن ها خواست ارزاق و نیازهای عمومی مردم با تدبیر جدی تامین کنند،امروز هم از تشکل های مرتبط اعم از اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت و واحدهای تولیدی خواست با عمل به مسئولیت های اجتماعی خود و به نمایش گذاشتن روح نوع دوستی، مردم سیل زده را یاری کنند.

** تمام پادگان های نیروی زمینی ارتش در مناطق سیل زده آماده باش هستند
امروز همچنین امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تشریح اقدامات ارتش درامداد رسانی به سیل زدگان گفت: تمامی پادگان های نیروی زمینی ارتش در مناطق سیل زده آماده باش هستند و درصورت بحران احتمالی ناشی از بلایای طبیعی و نیاز به امداد رسانی، بلافاصله وارد عمل می شوند.

**خوزستان؛ ۵۲ روستا در حاشیه دز و کرخه در معرض سیلاب هستند
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۱۷ روستا در حوضه رودخانه دز و ۳۵ روستا در حوضه رودخانه کرخه نقاط پرخطر و در معرض سیلاب هستند که باید تمهیدات لازم و اقدامات حفاظتی برای آنها به عمل آید.
لشکری نسبت به بارندگی در هفته آینده هشدار داد و افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی از یکشنبه آینده شاهد موج جدید بارش هستیم، به همین دلیل است که باید ظرفیت خالی در سدها برای سیلاب ها ایجاد شود.
معاون جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی تولیدات زراعی پائیزه امسال را بیش از سه میلیون تن عنوان کرد و گفت: نگرانی از بابت خسارت سیل به زمین های کشاورزی در حوضه رودخانه های دز، کرخه و پایین دست کارون در آستانه برداشت محصولات همچنان وجود دارد.
هواشناسی خوزستان ورود سامانه بارشی، از اواسط روز شنبه لغایت اوایل چهارشنبه هفته آینده را پیش بینی کرده که طی این مدت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و به دنبال آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.

**قم؛ تخصیص یک میلیارد ریال از سوی آستان مقدس حضرت معصومه (س)
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از تخصیص یک میلیارد ریال به سیل زدگان استان های شمالی و فارس خبر داد و گفت: این مبلغ از محل منابع این آستان به دستور آیت الله سعیدی تولیت این مکان مقدس و در نخستین مرحله اختصاص یافت.

**ایلام؛ امداد رسانی به ۳۷ خانوار سیل زده
به دنبال بارش های سیل اسا اخیر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: امدادگران این جمعیت به ۳۷ خانوار سیل زده روستایی و عشایری درشهرستان های مختلف این استان خدمات امدادی ارائه شد.

**خراسان جنوبی؛ تمامی محورهای استان باز است
جانشین پلیس راه خراسان جنوبی اعلام کرد که تمامی محورهای استان از جمله مسیرهای گردشگری و راه هایی که به دلیل طغیان آب مسدود شده بود، باز بوده و ترافیک عادی و روان است.

**فارس؛ ممنوعیت نصب چادر مسافران نوروزی در معابر شیراز مانع فاجعه شد
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز گفت: طرح جلوگیری از نصب چادر مسافران نوروزی در معابر شیراز که یکی از مهمترین تصمیم های شورای فعلی شهر شیراز بود از یک فاجعه انسانی در سیل اخیر این شهر جلوگیری کرد و اثرات مخرب را تخفیف داد.

**گلستان؛ تولد ۱۰ نوزاد در گلستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و خدمات درمانی گلستان گفت: از ابتدای بروز سیلاب در استان ۱۳۲ زن باردار به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد تاکنون ۱۰ زن فرزند خود را به دنیا آورده و مابقی در انتظار تولد فرزندان خود هستند.
عبدالرضا فاضل اظهار داشت: برای حفاظت از دیگر مادران باردار حاضر در کمپ های موقت درمانی باردار تدابیر ویژه ای اندیشیده شده و به محض فرارسیدن زمان زایمان به بیمارستان اعزام می شوند.

**آذربایجان شرقی؛ دریچه سد سهند باز شد
امروز همچنین فرماندار هشترود اعلام کرد: دریچه سد سهند در این شهرستان با توجه به افزایش قابل ملاحظه آب پشت آن باز شد.

**اصفهان؛ سد زاینده رود سرریز نمی شود
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با رد هرگونه گمانه زنی درباره سرریز سد زاینده رود در روزهای آینده گفت: بخش اعظم این مخزن همچنان خالیست.
*سیلاب اخیر بیش از۱۶۵۰ میلیارد ریال به استان اصفهان خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برآورد اولیه خسارت سیلاب در این استان بیش از یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریال است.

**خراسان شمالی؛ راه ۳۵ روستای خراسان شمالی همچنان بسته است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: راه ارتباطی ۳۵ روستای این استان در شهرستان های مختلف به علت سیل روزهای گذشته و بالا بودن سطح آب رودخانه ها همچنان بسته است.
مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی بلقیس گفت: بازدید از مجموعه تاریخی شهر «بلقیس» اسفراین که به علت شدت بارندگی های ۲ روز گذشته به طور موقت متوقف شده بود، از امروز با فروکش کردن بارش ها از سرگرفته شد.

**خراسان رضوی؛هشدار هواشناسی نسبت به جاری شدن سیل
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای نسبت به جاری شدن سیل و روان آب و آبگرفتگی معابر بر اثر بارندگی در این استان هشدار داد.
بر اساس نقشه ها و مدل های هواشناسی با توجه به تقویت سامانه بارشی در حال گسترش به نواحی شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی، بر حجم بارش ها در نوار شمالی، برخی از نواحی مرکزی و نیمه شرقی این استان افزوده خواهد شد.
بر اساس این گزارش، احتمال ایجاد روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها طی امشب و روز جمعه در خراسان رضوی وجود دارد.
هواشناسی خراسان رضوی از مردم خواست با در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی، از توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب و سفر به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

**کردستان؛ اخطار هواشناسی درباره شدت بارندگی های هفته آینده
هواشناسی کردستان در خصوص شدت بارندگی های هفته آینده اخطاریه صادر و اعلام کرد، آسمان استان از ۱۰ تا ۱۳ فروردین در دامنه تاثیر امواج فعال بارشی قرار می گیرد.
پیامد این سامانه فعال بارشی ابری ومه آلود شدن آسمان، بارش باران و برف (عمدتا باران) همراه با وزش باد گاهی شدید است.
مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه برآورد میزان بارش ها نسبت به سامانه بارشی قبلی بیشتر است، اضافه کرد: با توجه به حجم زیاد بارش ها آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها نیز پیش بینی می شود.
صدیقی افزود: مقدار زیاد بارش ها و همزمانی ذوب برف در ارتفاعات موجب افزایش رواناب می گردد که نیازمند برنامه ریزی برای مدیریت مخازن سدها است و با توجه به سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، صاحبان استخرهای پرورش ماهی تمهیدات و اقدامات لازم را جهت محافظت از استخرها به عمل بیاورند.
سیام**۲۰۲۱**۲۰۱۷**

انتهای پیام /*


کلیات


استان ها


سیل

نظرات بسته شده است.