از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93462

330 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، پارلمان تونس افزود: این اقدام دیپلماتیک فوری باید برای اعلام مخالفت مردم تونس نسبت به تصمیم ترامپ در مورد جولان صورت گیرد.تصمیم ترامپ در واقع یک اقدام خصمانه علیه حقوق سوریه و تحریک احساسات ملل عرب و مسلمانان است.دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه گذشته در […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، پارلمان تونس افزود: این اقدام دیپلماتیک فوری باید برای اعلام مخالفت مردم تونس نسبت به تصمیم ترامپ در مورد جولان صورت گیرد.
تصمیم ترامپ در واقع یک اقدام خصمانه علیه حقوق سوریه و تحریک احساسات ملل عرب و مسلمانان است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه گذشته در اقدامی خلاف مقررات بین المللی و نقض صریح قطعنامه شورای امنیت، حکمی را امضا کرد که به موجب آن، واشنگتن حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بلندی های اشغالی جولان به رسمیت می شناسد.
این اقدام با مخالفت مقامات ، کشورها و سازمان های بین المللی و اسلامی از جمله اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل متحد زیادی روبرو شده است.
مواجه شد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه ۴۹۷ در سال ۱۹۸۱، به صورت مطلق، حاکمیت صهیونیست ها بر جولان سوریه را نپذیرفته و از تل آویو خواسته اند که قانون الحاق جولان به خاک خود را لغو کند و آن را از لحاظ قانونی باطل و بی اعتبار دانسته است.
کنست (پارلمان) این رژیم در سال ۱۹۸۱ میلادی این منطقه را جزو مناطق اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
به رسمیت شناخته شدن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان توسط آمریکا پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
شبس**۹۳۶۳**۱۹۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


پارلمان تونس


حکم ترامپ


جولان اشغالی

نظرات بسته شده است.