از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93146

88 بازدید

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی «جشنواره محیط زیستی فیلادلفیا» (The Philadelphia Environmental Film Festival )، فیلم‌های کوتاه «گنجشگ‌های کوچه ما» و «سه روک» از ژیوار فرج زاده فیلمساز نوجوان ایرانی و انیمیشن «جلد مجله» از پگاه مقدم در این دوره از جشنواره یادشده به نمایش درمی آیند که […]

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی «جشنواره محیط زیستی فیلادلفیا» (The Philadelphia Environmental Film Festival )، فیلم‌های کوتاه «گنجشگ‌های کوچه ما» و «سه روک» از ژیوار فرج زاده فیلمساز نوجوان ایرانی و انیمیشن «جلد مجله» از پگاه مقدم در این دوره از جشنواره یادشده به نمایش درمی آیند که طی روزهای ۵ تا ۷ آوریل (۱۶ تا ۱۸ فروردین) در مرکز فیلم شهر فیلادلفیا برپاست.
فیلم «گنجشگ‌های کوچه ما» در مورد پسری است که به گنجشک‌های نزدیک محل زندگی اش غذا می‌دهد، این فیلم که در سال ۹۵ توسط فرج زاده ساخته شده پیش از این نیز در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده و جوایزی را به خانه آورده است. همچنین فیلم کوتاه سه روک از نام پسری گرفته شده که چوپان است و به پدرش در مراقبت از گوسفندان کمک می کند.
انیمیشن جلد مجله نیز در مورد یک عکاس طبیعت است که برای گرفتن عکسی مناسب یک مجله محیط زیستی به طبیعت رفته است.
جشنواره محیط زیستی فیلادلفیا از سال ۲۰۱۷ با هدف توجه بیشتر به محیط زیست آغاز به کار کرده است و فیلم‌هایی را به نمایش می گذارد که در آن زیبایی زمین را به تصویر بکشند، چالش های پیش روی این سیاره را کشف کنند، همچنین الهام بخش اقدامات فردی در زمینه محیط زیست باشند یا در مورد این اقدامات اطلاع رسانی کنند.
جشنواره امسال میزبان ۵۴ فیلم از ۱۶ کشور است که از این تعداد ۱۰ فیلم بلند برای اولین بار در این جشنواره به نمایش در می آیند.
افزون بر این، ۴۴ فیلم کوتاه (از این تعداد ۲۰ فیلم ساخته کارگردانان زن) ۱۱ فیلم دانشجویی و یک تجربه واقعیت مجازی نیز میهمان جشنواره هستند.
آثار یادشده از مجموع ۳۲۰ فیلم رسیده به دبیرخانه از ۴۷ کشور انتخاب شده اند، سال گذشته ۲۶۰ فیلم از ۴۳ کشور به دبیرخانه رسیده بود. در پایان نمایش فیلم ها، جوایزی به بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم کوتاه، یک جایزه حامی محیط زیست، بهترین فیلم حیات وحش، سه جایزه به فیلم های دانشجویی و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اعطای می شود.
فراهنگ**۹۱۵۷** ۹۰۵۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما


جشنواره فیلم فیلادلفیا


فیلم های ایرانی

نظرات بسته شده است.