از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91995

69 بازدید

به گزارش خطرنگار، روح‌الله منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در حاشیه افتتاح این کتابخانه گفت: این کتابخانه با ۱۰۴۰ متر مربع زیربنا و ۱۳ هزار جلد کتاب در دو طبقه شامل دو سالن مطالعه، مخزن، فضای اداری و اتاق‌های سمعی بصری، توسط اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تجهیز شده است.وی بیان کرد: […]

به گزارش خطرنگار، روح‌الله منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در حاشیه افتتاح این کتابخانه گفت: این کتابخانه با ۱۰۴۰ متر مربع زیربنا و ۱۳ هزار جلد کتاب در دو طبقه شامل دو سالن مطالعه، مخزن، فضای اداری و اتاق‌های سمعی بصری، توسط اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تجهیز شده است.
وی بیان کرد: با افتتاح این کتابخانه سرانه کتابخانه‌های شهرستان جهرم از یک متر و ۴۴سانتیمتر مربع به یک متر و هشتاد سانتیمترمربع ارتقا می‌یابد.
وی ابراز کرد: کل اعتبارات کتابخانه‌ها از سهم نیم درصد شهرداری‌هاست که ما با آن کتابخانه‌ عمومی قطب‌آباد را تجهیز کردیم.
وی اظهار کرد: این کتابخانه حدود ۳۲۰ نفر عضو دارد که در حال حاضر یک کتابدار در یک شیفت به آنها خدمات‌رسانی می‌کند.
منوچهری در ادامه سخنان خود گفت: عناوین مختلف کتاب برای کتابخانه مشارکتی شهید حججی پادگان شهید دستغیب نیز تهیه و ارسال می‌شود.
به گفته وی تجهیزات و کتاب‌های مخصوص نابینایان در شهرستان جهرم آماده شده که با تکمیل شدن این تجهیزات کتابخانه نابینایان نیز به زودی در جهرم راه‌اندازی می‌شود.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم نیز گفت: تنها برای دو کتابخانه‌ قطب‌‌آباد و خفر هر کدام به میزان ۷۰۰ میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صرفاً از محل اعتبارات شهرستان جهرم تخصیص یافته و لازم است که هر چه سریعتر این کتابخانه‌ها به بهره‌ برداری برسند.
علیرضا صحراییان افزود: لازم است شهرداری‌های شهرستان در زمینه تخصیص نیم درصد از اعتبارات به کتابخانه‌ها اقدام کنند، چرا که در غیر این صورت از اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری‌ها ذیل ماده ۶۴ کاسته و کل شهرستان متضرر می‌شود.
مدیرکل ارشاد اسلامی فارس نیز در این جلسه گفت: افتتاح این کتابخانه در پایان سال نویدبخش سالی جدید پر از برنامه‌های فرهنگی است.
صابر سهرابی افزود: کتابخانه در نقاط محروم تنها روزنه برای برنامه‌های فرهنگی است.
وی اظهار کرد: گسترش رسانه‌های جمعی و فضای مجازی نیز نتوانسته است نقش کتاب را در گسترش فرهنگ و هنر ایفا کند.
سهرابی ادامه داد: امیدواریم با مساعدت‌های رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای تکمیل کتابخانه علامه خفری شهر خفر تخصیص یابد تا سال آینده نیز بتوانیم شاهد افتتاح این کتابخانه باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز امیدواری کرد جهرم سال آینده به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.
سهرابی ادامه دارد: ۸۰درصد پروژه پایتختی کتاب بر عهده شهرداری‌هاست و در صورت موفقیت جایزه آن به شهردار هر شهر اعطا می‌شود.
وی ابراز کرد: امسال خوشبختانه چهار شهر و روستای فارس به مرحله نهایی روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران راه یافتند که از میان این دو روستا انتخاب شدند.
سهرابی بیان کرد: اعتبارات قابل توجهی به روستاهای دوستدار کتاب و شهرهای منتخب در پایتخت کتاب ایران تعلق می‌گیرد که امیدواریم این امر نیز برای جهرم اتفاق بیفتد.
شهرستان جهرم در ۱۹۳کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
۹۹۱۰ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخانه قطب‌آباد


احداث کتابخانه عمومی


شهرستان جهرم

نظرات بسته شده است.