از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91993

82 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، رابرت پالادینو روز چهارشنبه افزود مایک پمپئو از آنچه که حمایت محمد بن سلمان از تلاش های مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای پیشرفت روند سیاسی در یمن نامید، تشکر کرد.وی ادامه داد: دو طرف بر لزوم پیروی طرف ها از توافق سوئد موافقت کردند. بحران یمن […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، رابرت پالادینو روز چهارشنبه افزود مایک پمپئو از آنچه که حمایت محمد بن سلمان از تلاش های مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای پیشرفت روند سیاسی در یمن نامید، تشکر کرد.
وی ادامه داد: دو طرف بر لزوم پیروی طرف ها از توافق سوئد موافقت کردند.
بحران یمن با تجاوز سعودی ها و همراهان آن در قالب به اصطلاح ائتلاف از سال ۱۳۹۴ به این کشور آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.
به گفته یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت یمن، در این تجاوز، ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی این جنگ شده اند که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند.
همچنین ۱۰۳ پزشک و کادر پرستاری و امدادرسانی در بمباران و حملات ائتلاف سعودی، کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شدند.
۳۲ هزار بیمار به دلیل اینکه نمی‌توانستند از کشور خارج و درمان شوند، فوت کردند و چهار هزار و ۲۳۴ زن و کودک مجروح و ۶ هزار و ۳۶۱ زن و کودک نیز جان باخته اند.
علاوه بر آن به دلیل شیوع وبا ناشی از محاصره این کشور و فقدان دسترسی به تجهیزات پزشکی و آب آشامیدنی سالم، ۲ هزار و ۹۱۹ نفر تا اواسط ماه مارس، جان خود را از دست داده اند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.
۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از کودکان یمنی دچار سوء تغذیه هستند که ۴۰۰ هزار نفر از آنها در معرض خطر مرگ قرار دارند. بیش از ۱۰ میلیارد دلار به بخش بهداشتی یمن خسارت وارد شده است و ۶۰ درصد از مراکز بهداشتی یمن در پی حملات مستقیم ائتلاف سعودی، عملا از کار افتاده است.
به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو و بن سلمان درباره موضوعات حقوق بشری و همچنین تحولات گسترده در منطقه تبادل نظر کردند.
در گزارش سالانه حقوق بشری که وزارت خارجه آمریکا هم تلاش شده است نقش بن سلمان در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که دهم مهرماه امسال در کنسولگری این کشور در استنانبول کشته شد، بر خلاف گزارش های دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، نادیده گرفته شود.
وضعیت حقوق بشر در عربستان از سوی جامعه بین المللی و نهادهای مختلف حقوق بشری به ویژه بازداشت فعالان مدنی به شدت مورد انتقاد است.
اروپام*۱۴۲۹

انتهای پیام /*


سیاسی


پمپئو


بن سلمان


یمن

نظرات بسته شده است.