از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91916

40 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از سوریه (سانا) ، به گفته وزیر دفاع روسیه از جمله این آرشیو ها یک نسخه سه بعدی در ارتباط با پالمیرا است که به یونسکو تحویل می شود.روسیه در نوامبر ۲۰۱۷ و در جریان برگزاری مراسمی در حاشیه همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ یک نمونه سه بعدی از […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از سوریه (سانا) ، به گفته وزیر دفاع روسیه از جمله این آرشیو ها یک نسخه سه بعدی در ارتباط با پالمیرا است که به یونسکو تحویل می شود.
روسیه در نوامبر ۲۰۱۷ و در جریان برگزاری مراسمی در حاشیه همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ یک نمونه سه بعدی از شهر پالمیرا ساخته شده را تحویل سوریه داد.
این نمونه عبارتست از یک ابزار علمی مبتکرانه که در مراقبت اوضاع مناطق باستانی در شهر پالمیرا بکارگرفته می شود و می توان از آن برای عکس گرفتن از هرگونه شی باستانی ومطابقت آن با نمونه سه بعدی استفاده کرد.
وزیر دفاع روسیه که به سوریه سفر کرده است دیشب با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
شویگو که علاوه بر وزارت دفاع روسیه رئیس کمیته جغرافیایی این کشور را نیز بر عهده دارد به خبرنگاران گفت که یونسکو چندی پیش لزوم حمایت مالی برای بازسازی این بنای باستانی جهانی را اعلام کرد.
وی گفت که در این ارتباط روسیه اعلام آمادگی کرد ولی بعضی قدرت ها دخالت کردند.
وزیر دفاع روسیه از کشورهایی که برای پالمیرا اشک ریختند و بر لزوم بازسازی آن تاکید کردند خواستار ارائه کمک در این باره شد.
پالمیرا شهر باستانی در استان حُمص در مرکز سوریه و در ۲۱۰ کیلومتری دمشق که در هشت سال گذشته به دلیل حملات تروریست ها، بازدید از آن متوقف شده بود، از ۲۰ اسفند ماه میزبان یک گروه از گردشگران خارجی شامل ۳۵ نفر شد.
پالمیرا نام شهری باستانی در استان حُمص سوریه است. ساکنان پالمیرا را آرامی‌ها، عموریان، عرب‌ها و اقلیتی از یهودیان تشکیل می‌دادند. در هم‌جواری ویرانه‌های باستانی پالمیرا، شهر تدمر واقع شده که نام عربی معادل برای پالمیرا نیز هست.
این شهر باستانی که به «مروارید صحرا» معروف است یکی از مهم‌ترین ویرانه‌های تاریخی جهان و یکی از آثار ثبت شدهٔ سوریه است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
قدمت بخش اعظم ویرانه‌های پالمیرا به سده‌های یکم و دوم میلادی بازمی‌گردد.
پالمیرا زمانی در جهان باستان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی جهان بود، این شهر تبلور هنر و معماری قرن‌های نخست و دوم به‌شمار می‌رود که در آن تکنیک‌های یونانی و رومی با سنت‌های محلی و نفوذ ایران باستان در هم آمیخته است.
این محوطه حاوی بیش از هزار ستون و یک گورستان عظیم شامل بیش از ۵۰۰ مقبره است. تا پیش از جنگ داخلی سوریه هر سال بیش از ۱۵۰ هزار جهانگرد از پالمیرا بازدید می‌کردند.
گروه ترویستی داعش در ۲۱ ماه می سال ۲۰۱۵ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) شهر باستانی پالمیرا را تصرف کرد.
از زمانی که این شهر به دست داعش افتاد، تخریب بناهای تاریخی و آثار هنری و کشتار مورخان و باستان شناسان به راهبرد این گروه در جنگ با تاریخ، فرهنگ و روشنفکری بود.
در ژوئیه سال ۲۰۱۵ (تیر ۱۳۹۴) داعش در اقدامی، شش تندیس باستانی از جمله تندیس معروف به شیرلات را تخریب کرد.
اواخر ماه اوت ۲۰۱۵ رسانه‌ها از تخریب معبد تاریخی «بعل» واقع در شهر باستانی تدمر (پالمیرا) سوریه خبر دادند. همچنین در هفته اول اکتبر سال ۲۰۱۵ داعشی ها «طاق نصرت» این شهر باستانی را نیز تخریب کرد.
نیروهای ارتش سوریه مارس ۲۰۱۶ شهر تدمر در حومه شرقی حمص را تحت کنترل خود درآوردند. نیروهای ارتش سوریه پس از تحت کنترل درآوردن تدمر، عملیات خنثی کردن مین‌ها و بمب‌ها و پاکسازی این شهر از وجود تروریست‌های داعشی را آغاز کردند.
سرقت آثار باستانی سوریه و فروش آن به کشورهای خارجی و در خارج از این کشور نیز یکی دیگر از اقدامات تروریست ها در سوریه است.
خاورم**۱۴۳۶**۱۶۰۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


روسیه


سوریه


یونسکو

نظرات بسته شده است.