از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91715

136 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، سیدمناف هاشمی بعداز ظهر سه شنبه در نشست اعضای مدیریت بحران استان در گنبدکاووس اظهار داشت: مسوولان دستگاه های مرتبط تمامی خودروهای مکانیکی خود برای هدایت آب سر ریز سدهای منطقه به کار بگیرند. در این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز با ابراز نگرانی از وضعیت سد گلستان، […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، سیدمناف هاشمی بعداز ظهر سه شنبه در نشست اعضای مدیریت بحران استان در گنبدکاووس اظهار داشت: مسوولان دستگاه های مرتبط تمامی خودروهای مکانیکی خود برای هدایت آب سر ریز سدهای منطقه به کار بگیرند.
در این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز با ابراز نگرانی از وضعیت سد گلستان، گفت: اکنون سر ریز سد گلستان ۴۲۰ متر مکعب در ثانیه است.
نظری با بیان اینکه ظرفیت سد گلستان ۴۸ میلیون متر مکعب مکعب است ولی ۷۴ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد و سد بوستان نیز با ۳۵ میلیون مترمکعب ظرفیت، ۳۷ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد، گفت: آب های اضافی این دو سد از طریق رودخانه گرگانرود در حال انتقال به مناطق پایین دست است.
وی گفت: همچنین دبی آب در رودخانه گرگان رود از ۳۰۰ متر مکعب به ۶۵۰ متر مکعب در ثانیه رسیده و طغیان رودخانه خرمارود آزادشهر و طغیان رودخانه چهل چای و نرمآب مینودشت نیز با ۲۳۰ مترمکعب در ثانیه به سمت گنبدکاووس جریان دارد و خطر سیلاب این شهر را به صورت جدی تهدید می کند.
نظری خواستار چاره اندیشی سریع برای هدایت سرریز سدهای گلستان و بوستان از سوی دستگاه های عضو مدیریت بحران استان شد.
در این نشست، پیشنهاد شکستن دیواره رودخانه گرگانرود و ایجاد کانال و رهاسازی آب در دشت تاکید شد و بر همین اساس برخی اظهارنظرات برای جانمایی این محل ابراز و تصمیم نهایی بزودی اتخاد خواهد شد.
در جلسه شورای هماهنگی و ستاد بحران شهرستان گنبدکاووس که با حضور استاندار گلستان برگزار گردید فرمانداران شهرستان های مینودشت،گالیکش و کلاله نیز شرکت داشتند و به بیان مشکلات خود پرداختند.
به گزارش خطرنگار، سطح آب رودخانه گرگانرود در حال بالا آمدن است و بر اساس مشاهدات خبرنگار خطرنگار، و اطلاعات مردمی، احتمال ورود آب این رودخانه به مناطقی از شهر گنبد در ساعات آینده، مردم را نگران وقوع سیلاب کرده و بسیاری از ساکنین حاشیه رودخانه گرگانرود در حال تخلیه منازل خود می باشند.
۹۴۳۳/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


حوادث


خطر سیلاب


گنبدکاووس

نظرات بسته شده است.