از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89232

67 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ودوموستی، معترضان به ایجاد اینترنت مستقل در خیابان «پراسپکت ساخاروف» در مرکز مسکو اجتماع کردند. این اجتماع اعتراضی با موافقت نهادهای امنیتی مسکو برگزار شد و شرکت کنندگان ایجاد اینترنت مستقل را انزوای اینترنتی روسیه خواندند.حزب لیبرتاریانسکی (آزادیخواهی) روسیه برگزارکننده این اجتماع اعتراضی بود و شرکت […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ودوموستی، معترضان به ایجاد اینترنت مستقل در خیابان «پراسپکت ساخاروف» در مرکز مسکو اجتماع کردند.
این اجتماع اعتراضی با موافقت نهادهای امنیتی مسکو برگزار شد و شرکت کنندگان ایجاد اینترنت مستقل را انزوای اینترنتی روسیه خواندند.
حزب لیبرتاریانسکی (آزادیخواهی) روسیه برگزارکننده این اجتماع اعتراضی بود و شرکت کنندگان در آن شعارهایی را علیه طرح قانونی ایجاد اینترنت مستقل که در شور اول در اواخر ماه فوریه گذشته در دومای روسیه تایید شده است، سر دادند.
روزنامه روسی نوشت: بر اساس اطلاعات گروه «بلیی شتچیک»(بروسی محاسبه کننده سفید) که به شمار افراد شرکت کننده در اجتماعات عمومی می پردازد، در اجتماع اعتراضی امروز در پراسپکت ساخاروف، ۹ هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند.
ماموران امنیتی برای عبور معترضان به منظور حضور در محل برگزاری اجتماع اعتراضی دستگاه های بمب یاب نصب کرده بودند که افراد معترض بطور متوسط ۲۰ دقیقه در مقابل آن برای عبور از دستگاه انتظار کشیدند.
پیش از آغاز این اجتماع، ۱۶ نفر از جمله چند نوجوان توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شدند.
به گفته کریل سامادوروف، معاون رهبر حزب لیبرتاریانسکی روسیه، ماموران امنیتی، هشت نفر را بخاطر اینکه بادکنک به افراد شرکت کننده در تظاهرات داده بودند، دستگیر کردند.
به نوشته روزنامه روسی، تظاهرات علیه اینترنت مستقل در شهرهای وارونژ و خاباروفسک هم با مجوز نیروهای امنیتی برگزار شده است.
اما در سن پترزبورگ، مقام های امنیتی اجازه برگزاری تجمع اعتراضی ندادند.
به همین دلیل در سن پتربورگ چند اعتراض انفرادی برگزار شد که ماموران امنیتی در همین رابطه دو نفر را دستگیر کردند.
طرح قانونی ایجاد اینترنت مستقل در روسیه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ به دومای روسیه ارایه شد و در ماه گذشته میلادی بررسی و در شور اول تایید شد.
به عقیده مبتکران این طرح، روسیه با ایجاد اینترنت مستقل آماده می شود در صورت قطع شبکه اینترنتی از سوی آمریکا، غافلگیر نشود و امور ضروری و حیاتی که تحت اینترنت فعالیت می کنند از کار نیفتند.
وزارت ارتباطات جمعی روسیه و سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی از ایجاد اینترنت مستقل حمایت کرده اند.
اروپام*۳۹۱*۱۳۴۶*

انتهای پیام /*


سیاسی


روسیه


اینترنت مستقل


اعتراض

نظرات بسته شده است.