از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88834

146 بازدید

به گزارش روز شنبه خطرنگار، به نقل از آناتولی، چارلز سامرز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن در خصوص خرید سیستم موشکی اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه این مطلب را اعلام کرد.وی با بیان اینکه این موضوع نتایج سنگینی در روابط نظامی دو کشور بر جای خواهد گذاشت، تصریح […]

به گزارش روز شنبه خطرنگار، به نقل از آناتولی، چارلز سامرز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن در خصوص خرید سیستم موشکی اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه این مطلب را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این موضوع نتایج سنگینی در روابط نظامی دو کشور بر جای خواهد گذاشت، تصریح کرد: فروش هواپیماهای اف ۳۵ و سیستم موشکی پاتریوت منتفی خواهد شد.
ترکیه یکی از سرمایه گذاران ساخت جنگنده های فوق پیشرفته اس ۳۵ می باشد و قرار است در ساخت این هواپیمای مدرن نیز مشارکت داشته باشد.
سامرز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منظور از نتایج سنگین معطوف به یک متحد ناتو چیست، با تکرار سخن قبلی گفت: ( مقامات ترکیه)نمی توانند هواپیماهای اف ۳۵ و سیستم موشکی پاتریوت را بخرند. منظورم این بود.
در همین راستا خلوصی آکار،‌ وزیر دفاع ترکیه روز گذشته /جمعه/ با حضور در میز سردبیری آناتولی در آنکارا تصریح کرد: نصب سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ را در ماه اکتبر آغاز خواهیم کرد. فعالیت های نیروی هوایی کشور در زمینه تعیین جایگاه این سامانه‌ها ادامه دارد.
وی افزود: ترکیه از چارچوب سیاست ملی خود خارج نشده و تفاوتی با گذشته نکرده که مهم‌ترین نشانه آن پایبندی به تعهدات خود در قبال ناتو است و دبیرکل ناتو نیز همواره این موضوع را تایید کرده است.
آکار تصریح کرد: خرید اس۴۰۰ نه یک ترجیح، بلکه برای دفاع از ۸۲ میلیون شهروند ترکیه ضروری است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه های تلویزیونی «تی وی تی وی ۲۴ » و « تی وی ۳۶۰» با اشاره به توافق خرید سیستم دفاع موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه گفت: موضوع خرید سیستم موشکی اس-۴۰۰ را حل کردیم. دیگر راه بازگشتی نیست.
وی گفت: با روس‌ها بر سر تولید مشترک این سیستم به توافق رسیدیم. شاید پس از اس-۴۰۰، تولید مشترک سیستم موشکی اس-۵۰۰ را نیز آغاز کنیم.
خاورم**۱۱۴۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


ترکیه


اس ۴۰۰

نظرات بسته شده است.