از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87691

74 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، دکتر سیدعباس صالحی متولد ١٣۴٣ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزا حسن صالحی(متوفی ١٣٩۶) است.این عضو کابینه دولت دوازدهم پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی و سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا را بر آن گذاشت که بصورت مرتب و مستمر با کارکنان و […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، دکتر سیدعباس صالحی متولد ١٣۴٣ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزا حسن صالحی(متوفی ١٣٩۶) است.
این عضو کابینه دولت دوازدهم پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی و سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا را بر آن گذاشت که بصورت مرتب و مستمر با کارکنان و بخش های مختلف، همچنین درسازمان ها، مراکز و دفاتر زیر مجموعه این وزارتخانه حضور یافته و ضمن بازدید از بخش های مختلف، در جریان روند امور قرار گرفته و خداقوتی به دست اندرکاران بگوید.
درادامه این سیاست و اولویت قرار دادن این مهم،سید عباس صالحی امروز به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و ضمن بازدید از بخش های مختلف در فضایی صمیمی با همکاران این مجموعه به گفتگو پرداخت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این حضور در این مرکز با رئیس، معاونان و کارکنان دیدار و در جریان روند فعالیت های این مرکز قرار گرفت.
در این بازدید همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارشی از روند فعالیت بخش های مختلف این مرکز از جمله فعالیت های خبری، تحلیلی، برنامه ریزی، اطلاع رسانی و … ارائه داد.
در این بازدید محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی صالحی را همراهی کرد.

** وظایف روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک نگاه
بطور کلی وظایف و سیاست های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می توان در یک نگاه به شرح زیر مرور کرد:
– برنامه ریزی، فرهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در عرصه اطلاع رسانی به منظور حمایت از آزادی اطلاعات و دسترسی همگانی به اطلاعات .
– تدوین برنامه جامع و بهینه سازی ارتباطات دو سویه وزارت خانه و مخاطبان داخلی و خارجی با همکاری مراجع ذیصلاح و نظارت بر حسن اجرای آن.
– برنامه ­ریزی ­و اجرای فعالیت­های تبلیغاتی، شامل تبلیغات محیطی و محتوایی متناسب باسیاستهای کلان تبلیغاتی دولت با هدف اقناع و ترغیب افکار عمومی نسبت به عملکرد­ها وفعالیت­های دستگاه.
– برنامه ریزی و تدوین تقویم سالانه مناسبت­های ملی، مذهبی و انقلاب اسلامی به منظور برگزاری مراسم و مناسبت­ها با هدف پاسداشت شعائر دینی و ایجاد شادابی و نشاط در محیط کار.
– تهیه دستورالعمل­ها و آیین نامه­ های اجرایی روابط عمومی متناسب با راهبردها و سیاست های کلان دولت.
– طراحی، تدوین، ساماندهی به منظور انتشار ، اشتراک ،تأمین و توزیع نشریات داخلی دستگاه و نظارت بر انتشار سایر نشریات تخصصی درون و برون سازمانی.
– تهیه متون و محورهای مورد نظر برای سخنرانی مقامات دستگاه در چارچوب راهبردها، سیاست­ها و خط مشی­های دولت.
– بررسی و تحلیل محتوای رسانه­های جمعی ( صدا و سیما ، جراید، ­ها و پایگاههای اطلاع رسانی) و ارائه گزارش مستمر برخوردهای رسانه­ای به مسئولان از طریق تهیه بولتن های خبری و اطلاع رسانی.
– طراحی و اجرای پژوهش های ارتباطی در حوزه شناخت مخاطبان و سنجش افکار عمومی به منظور اخذ بازخورد از عملکرد دستگاه و ارائه راهکارهای مناسب به مدیریت.
– بررسی و پاسخگویی مطالبات مردمی و دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات عمومی از طریق راه اندازی دورنگار، شبکه پیام گیر، تلفن گویا و برگزاری ملاقات­های عمومی.
– سنجش افکار عمومی نسبت به عملکردهای دفتر و ارتباطات مردمی و انعکاس آنها به مقامات وزارت خانه به منظور اتخاذ روشهای مطلوب و بهره­برداری از آنها در تدوین طرح­ها وبرنامه ­ها .
– برقراری ارتباط اثربخشی و تعامل فعال با رسانه­ های جمعی از طریق برگزاری گفت و گوهای اختصاصی و نشست های عمومی خبری و ارسال تولیدات رسانه­ای در جهت اطلاع رسانی صحیح، به هنگام و شفاف از فعالیت­های دستگاه و پاسخگویی به خواسته­ های معقول رسانه­ های جمعی داخلی و خارجی.
– هدایت عملکرد روابط عمومی معاونتها و واحدهای استانی و نظارت بر حسن انجام فعالیت آنان بر اساس سیاستها و خط مشی های ابلاغی.
– گردآوری، تدوین و انتشار گزارش های عملکرد وزارت در دوره های معین و همچنین تهیه و گردآوری آمار و اطلاعات مورد نیاز با هدف اقناع و اطلاع رسانی به مخاطبین در راستای وظایف دبیرخانه ای کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات.
– ایجاد پایگاه اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی و انعکاس فعالیت­ها و اخبار دستگاه از طریق آن به مراجعین ذیربط.
– برقراری ارتباط با مراکز و مؤسسات و مجامع فرهنگی و علمی و اطلاع رسانی داخلی و خارجی به منظور همکاری و تبادل اطلاعات از طریق عضویت در مجامع.
هرچند بصورت جداگانه نیز وظایف و سیاست ها همراه با راهبردهای محتوایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https://www.farhang.gov.ir/fa/intro/duty هم اکنون بر روی سایت این وزارتخانه قابل مشاهده عموم مردم است.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر حضور و شرکت در برنامه های مختلف تدارک دیده شده توسط وزارتخانه و دیگر مراکز و سازمانهای زیر مجموعه، بصورت چندباره از بخش ها و زیر مجموعه های این وزارتخانه نیز بازدید و از نزدیک به گفتگو نشسته است.
وی همچنین « عدالت فرهنگی» و شعار «تهران ایران نیست» را با عنایت به تاکید اولیه خود در برنامه های اعلامی به مجلس شورای اسلامی و تاکید همیشگی خود، این مهم را در اولویت دستورکار خود قرار داده و تاکنون چندین سفر استانی نیز در این راستا انجام داده است. از طرفی نیز در موضوعاتی مانند تخصیص بودجه و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و… نیز این مهم را لحاظ کرده است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و هنر


بازدید


وزیر ارشاد

نظرات بسته شده است.