از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85116

121 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، محمود کمره ای عصر شنبه در ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران اظهار داشت: بنیاد حامیان دانشگاه تهران که در سال ١٣٩٣تأسیس شد، در جهت ارتقای کمی و کیفی دانشگاه فعالیت کرده و در سال ٩٧ با حمایت خیرین و همچنین فرهیختگان جامعه توانست خدمات قابل توجهی را […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، محمود کمره ای عصر شنبه در ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران اظهار داشت: بنیاد حامیان دانشگاه تهران که در سال ١٣٩٣تأسیس شد، در جهت ارتقای کمی و کیفی دانشگاه فعالیت کرده و در سال ٩٧ با حمایت خیرین و همچنین فرهیختگان جامعه توانست خدمات قابل توجهی را ارائه کند.
وی در خصوص فعالیت های این بنیاد علاوه بر بورس دانشجویان، به توسعه دانشکده ها، تجهیز آزمایشگاه ها و کتابخانه ها، اشتغال زایی و برگزاری جشنواره ها اشاره کرد.
کمره ای در این برنامه که در تالارعلامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: بورسیه های دانشگاه تهران دانشجویان برتر (معدل ١٧ به بالا)، ایده های نوین و اشتغال زایی دانشجویان را پوشش می دهد. به عنوان مثال در زمینه اشتغال تاکنون ١٠٠ نفر از دانشجویان این دانشگاه در فعالیت‌های متعدد که در حقیقت زمینه ساز آشنایی با مشاغل گوناگون است، مشارکت می کنند.
عضو هیأت علمی دانشگاه همچنین با اشاره به وجود سامانه اشتغال اظهار کرد: این سامانه دانشجویان متقاضی کار و همچنین افرادی که زمینه ساز اشتغال در دانشگاه هستند را مورد ثبت نام قرار می دهد.
کمره ای در خصوص شناسایی این دانشجویان نیز گفت: آمار دانشجویان برای پوشش بنیاد حامیان توسط معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری، مراکز مشاوره و… گرفته می شود.
وی همچنین با اشاره به گسترش این بنیاد در سال های اخیر، تصریح کرد: ٧ دانشکده دانشگاه تهران به طور مجزا این بنیاد را تأسیس کرده اند و در حال حاضر ۱۳۲۴ خیر در راستای فعالیت های این بنیاد مشارکت می کنند. اهداء پاساژ و فروش آن به ارزش ٣ میلیارد تومان، کمک نقدی ۵٠ میلیون تومانی برخی از کمک های این گروه است. علاوه بر این ١۵٠ نفر از دانشجویان و اعضای هیات علمی نیز از حامیان این بنیاد به شمار می روند.
کمره ای یادآور شد: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب، حمایت های بیشتری برای انجام وظایف و رشد و توسعه کمی و کیفی دانشگاه نیاز است.
وی افزود: عملکرد مالی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در اواخر اسفند ماه جاری از طریق سایت این دانشگاه قابل مشاهده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه درباره هزینه جشنواره ها به کمک بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، بنیاد فرهنگی قلم چی و هیات مدیره دانشگاه اشاره کرد.
رئیس بنیاد مصلی نژاد در این مراسم اظهار کرد: بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۵ با ١۵ نفر شروع به کار کرد و امروز ۱۳۲۴ نفر در این بنیاد فعالیت می کنند.
عباس مصلی نژاد، هزینه کردن ۷۵۰ میلیون تومان برای بازسازی خوابگاه ها را یکی از فعالیت‌های این بنیاد عنوان کرد.
مصلی نژاد همچنین با اشاره به وجود صندوق نیکوکاری افزود: سرمایه این بنیاد در حال حاضر ٣ میلیارد تومان است که باید به ۵میلیارد افزایش یابد.
وی تصریح کرد : نیت خیر در فطرت همگان وجود دارد و امید است که با حمایت بیشتر خیرین، بتوان دانشجویان بیشتری را مورد حمایت قرار داد.
محمد حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران را مصادف با وقوع زلزله بم و مرگ ۵٠٠ تن از دانشجویان عنوان کرد و افزود: این مساله به سبب خوابگاه های غیراستاندارد دانشجویی اتفاق افتاد. این حادثه ممکن بود در خوابگاه کوی دانشگاه تهران اتفاق می افتاد.
امید تاکید کرد: این اتفاق موجب ساخت بیش از ١٠ دستگاه خوابگاه جدید و این اقدام سبب گشوده شدن بابی برای ساخت سایر خوابگاه ها، تجهیزات و امکانات، بورس دانشجویان و… شد.
وی یادآور شد: این اقدامات به دانشگاه تهران محدود نشد و در کل کشور تاثیر گذاشت. به طوری که امروز ۶۰ بنیاد مشابه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در جامعه وجود دارد.
در پایان این مراسم از خیرین و همچنین حامیان بنیاد دانشگاه تهران با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

**۹۴۸۴**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


جشنواره خیرین و واقفین


دانشگاه تهران


بنیاد حامیان

نظرات بسته شده است.